Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitația pentru construcția lotului 2 al autostrăzii Pașcani – Suceava, parte a Autostrăzii A7, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din România, susține Cristian Pistol, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 30 septembrie 2024, iar valoarea estimată a contractului se ridică la 3,6 miliarde lei (fără TVA). Durata totală a construcției este de 30 de luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării și 24 de luni execuției.
Detalii tehnice și infrastructura lotului 2
Lotul 2 al autostrăzii Pașcani – Suceava va avea o lungime de 28,97 kilometri și va include construcția unor elemente esențiale de infrastructură. Printre acestea se numără un pod impresionant peste Râul Siret și DJ208C, cu o lungime de 845,10 metri, un pasaj peste calea ferată CF511 de 625,10 metri, două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.
De asemenea, va fi construit un drum de legătură de 5,2 kilometri între DN29 și Aeroportul Internațional Suceava, facilitând astfel accesul la aeroport, scrie Ziarul de Iași.
Noduri rutiere strategice și finanțare prin Programul Transport
Pe traseul lotului 2 vor fi amenajate trei noduri rutiere importante, la Roșcani, Dumbrăveni și pentru accesul direct la Aeroportul Suceava. Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, subliniind importanța sa pentru dezvoltarea regională și conectivitatea națională.
Autostrada A7, cunoscută și sub numele de „Autostrada Moldovei”, reprezintă un proiect vital pentru modernizarea infrastructurii rutiere din România, îmbunătățind semnificativ conexiunile între regiunile nord-estice ale țării și restul Europei.