Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au semnat, vineri, la Chişinău, contractele pentru proiectarea a încă patru poduri noi peste râul Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei (fără TVA), a anunţat directorul general Cristian Pistol
„Am semnat astăzi la Chişinău (Republica Moldova) contractele pentru proiectarea a încă 4 poduri noi peste râul Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei (fără TVA): pod Stânca (România) - Costeşti (Republica Moldova), pod Bumbăta (România) - Leova (Republica Moldova), pod Fălciu (România) - Leca (Republica Moldova), pod Răducăneni (România) - Bărboieni (Republica Moldova)", a notat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Durata fiecărui contract pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, semnat între CNAIR şi compania Like Consulting, este de 12 luni, valoarea fiecărui contract este de 1,1 milioane de lei (fără TVA) iar finanţarea este asigurată prin bugetul de stat al României.
Cele patru noi poduri, care vor fi construite după finalizarea studiilor de fezabilitate, vor asigura creşterea capacităţii de transport dintre cele două state şi vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România şi implicit cu reţelele de transport din Uniunea Europeană.
În plus, construcţia acestor poduri va contribui şi mai mult la apropierea economică a republicii Moldova de România şi de Uniunea Europeană, a scris şeful CNAIR.
„Anul acesta vom lansa în licitaţie şi contractul pentru proiectarea şi execuţia unui pod nou peste Prut, la Albiţa, care va avea patru benzi de circulaţie şi care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României şi cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanţat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). La ora actuală avem în derulare şi contractul pentru construcţia ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanţat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârşitul anului 2026, cel mai târziu. Tot în derulare sunt şi contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) - Sculeni (Republica Moldova) şi Oancea (România) - Cahul (Republica Moldova). Finanţarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027", a adăugat Cristian Pistol, potrivit Digi24.ro.