Reprezentanții Primăriei municipiului Botoșani anunță că se parcurge o etapă importantă în digitalizarea serviciilor insituției: obținerea de semnături electronice calificate cu sprijinul STS. Măsura, dispusă de primar printr-o notă internă, este menită să ofere servicii online, de la distanță, cetățenilor din municipiu.
În conformitate cu prevederile OUG 38/2020, în vigoare de marți, 7 aprilie, pentru a facilita interacțiunea electronică, de la distanță, a cetățenilor municipiului Botoșani cu serviciile de interes din subordinea primăriei, primarul Cătălin Flutur a emis o notă internă ce are în vedere parcurgerea, în cel mai scurt timp, a unor etape din procesul mai amplu de digitalizare a instituției.
Astfel, formularele primăriei botoșănene referitoare de proceduri tipice de autorizare, certificare și/sau soluționare a petițiilor cetățenilor vor fi tipizate și se vor afla la dispoziția oricărui cetățean pe site-ul instituției, putând fi completate online și semnate electronic cu semnătură calificată.
Unele documente vor necesita semnătură electronică calificată, iar unele o simplă completare online a unui formular.
Pentru a atribui semnături electronice calificate tuturor angajaților Primăriei Botoșani cu responsabilități specifice în relația cu cetățenii, primarul Flutur poartă discuții oficiale, instituționalizate, cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Întregul demers de digitalizare a relației primăriei cu cetățenii privește, conform notei interne semnate de primar, toate serviciile din aparatul de specialitate al primarului, dar și CNIPT și SPCLEP, fiind adusă și la cunoștința structurilor subordonate Consiliului Local, precum instituțiile de cultură, DAS sau DSPSA.