Unul dintre cele mai importante drumuri naționale din nordul Moldovei, care aștepta de două decenii să fie reparat, a început să aibă deja probleme, deși lucrările nu au fost încă terminate. Constructorii dau vina pe război, susținând că a crescut foarte mult traficul mașinilor grele supraîncărcate.
Drumul național 28 B Botoșani-Târgu Frumos este unul dintre cele mai importante tronsoane de șosea din nordul Moldovei, făcând legătura cu municipiul Iași și artera rutieră care duce la București, prin Bacău, Focșani și Buzău. Drumul are o lungime de 71 de kilometri, dintre care 32 de kilometri sunt pe teritoriul județului Botoșani. Practic, acest drum reprezintă legătura județului nord-moldav și a frontierei cu Republica Moldova de restul țării, scrie Adevărul.
În ultimele două decenii, acest drum a devenit aproape impracticabil, fiind un adevărat coșmar pentru șoferi, din cauza gropilor, alunecărilor de teren, dar și a podurilor degradate. Această șosea este intens circulată, din ambele sensuri, de sute de studenți, de mașini de marfă care asigură aprovizionarea, de botoșăneni care merg către capitală sau către aeroportul din Iași și nu în ultimul rând de ambulanțele care duc pacienți în stare gravă spre spitalele universitare din Iași. După decenii de amânări și promisiuni electorale nerespectate, abia acum doi ani au început lucrările de modernizare ale acestui drum. A fost însă cu ghinion pentru șoferi, fiindcă drumul s-a stricat înainte de a fi terminate lucrările.
Costuri de 51 de milioane de euro
Drumul Botoșani - Târgu Frumos a fost, timp de două decenii, subiectul preferat al politicienilor, la capitolul promisiuni, în campaniile electorale. Ani la rândul, însă, documentația pentru realizarea acestui drum a stat pe liste de rezervă. Abia în anul 2021, au fost alocate fonduri pentru modernizarea și repararea celor 71 de kilometri de la Botoșani la Târgu Frumos. Valoarea lucrărilor se ridică la 51 de milioane de euro și prevede lărgirea carosabilului, șanțuri betonate și rigole, trotuare, parapeți metalici, indicatoare și marcaje rutiere, dar și modernizarea și repararea a nouă poduri.
În urma licitației organizate, câștigătoare a fost o asociere formată din patru firme. Lucrările la drum au început în vara anului 2021, având ca termen de finalizare luna august a anului 2023.