Diriginții de șantier sunt solidari cu Ștefan Mandachi: România vrea autostrăzi!

"Toate autostrăzile existente în România au fost construite în realitate de specialiști români, companii românești și cu resurse românești. Cu toate acestea licitațiile sunt câștigate de societăți străine ce de multe ori nu își onorează obligațiile față de țerți și care părăsesc șantierele atunci când consideră că au încasat suficient. Tocmai de aceea ceea ce s-a construit s-a făcut pe sume colosale de bani, cu mult peste prețurile pieții".

Diriginții de șantier își exprimă solidaritatea față de restul românilor, dar și față de antreprenorul român ce a construit simbolic primul metru de autostradă din Moldova.

Colegiul Tehnic al Diriginților de Șantier reprezintă asociația profesională a diriginților de șantier, specialiști constructori responsabili cu urmărirea de calitate a lucrărilor de construcții.

România dispune de specialiștii ingineri care pot proiecta și construi autostrăzi, dispune de companii de construcții care au resursa umană, materială și tehnologică pentru realizarea lor.

 

Toate autostrăzile existente în România au fost construite în realitate de specialiști români, companii românești și cu resurse românești. Cu toate acestea licitațiile sunt câștigate de societăți străine ce de multe ori nu își onorează obligațiile față de țerți și care părăsesc șantierele atunci când consideră că au încasat suficient. Tocmai de aceea ceea ce s-a construit s-a făcut pe sume colosale de bani, cu mult peste prețurile pieții.

Inginerii români au construit în 25 de ani peste 400 de hidrocentrale și au realizat una din cele mai mari flote comerciale maritime din lume. Acei specialiști există și acum dar clasa politică din ultimul sfert de secol a creat o structură birocratică ce faci imposibilă realizarea unor structuri fizice.

Birocrația excesivă și corupția au făcut ca la momentul de față teritoriile românești să nu fie legate între ele printr-o rețea modernă de drumuri,  în condițiile în care dispunem de toate resursele naționale ca ea să existe demult.

 

Nu de birocrație, de explicații, de studii de fezabilitate neconstruite și autorizații nesfârșite au românii nevoie, ci de șantiere deschise și autostrăzi finalizate și drumuri moderne.

Moldova este la moment cea mai săraca regiune a Uniunii Europene, deși poziția de graniță ar fi trebui să o favorizeze. Iresponsabilitatea guvernanților români din ultimul sfert de secol au izolat peste șase milioane de români, asta deși mulți din miniștrii transporturilor au provenit chiar din această regiune.

 

Trebuie să construim autostrăzi și acest lucru acum, nu mâine.

Comunicat de presă
Colegiul Tehnic al Diriginţilor de Şantier 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Botoșani: Șofer beat, oprit de un jandarm aflat în timpul liber, înainte de a produce o tragedie!

astăzi, 13:49

Ieri, 26 noiembrie, în jurul orei 19:00, un jandarm aflat în timpul liber a observat cum un bărbat ce părea a se afla sub influența băuturilor alcoolice se urcă la volanul unui autotu...

Cum funcționau fabricile de identități false în Suceava și Botoșani!

astăzi, 12:11

O anchetă de amploare scoate la iveală una dintre cele mai mari rețele de emitere ilegală de acte românești pentru cetățeni străini. Peste 18.700 de ruși, moldoveni și ucraineni ar ...

Cosmin a dispărut misterios, polițiștii botoșăneni îl caută: Sunați la 112 dacă îl vedeți sau dețineți informații!

astăzi, 11:40

Niculescu Cosmin locuia și lucra la numitul Ciubotariu Aurel din localitatea Vârfu Câmpului, județul Botoşani. La data de 26.11.2025 a plecat din locuință și nu a mai revenit pâ...