Diriginții de șantier sunt solidari cu Ștefan Mandachi: România vrea autostrăzi!

"Toate autostrăzile existente în România au fost construite în realitate de specialiÈ™ti români, companii româneÈ™ti È™i cu resurse româneÈ™ti. Cu toate acestea licitaÈ›iile sunt câÈ™tigate de societăți străine ce de multe ori nu îÈ™i onorează obligaÈ›iile față de È›erÈ›i È™i care părăsesc È™antierele atunci când consideră că au încasat suficient. Tocmai de aceea ceea ce s-a construit s-a făcut pe sume colosale de bani, cu mult peste preÈ›urile pieÈ›ii".

DiriginÈ›ii de È™antier îÈ™i exprimă solidaritatea față de restul românilor, dar È™i față de antreprenorul român ce a construit simbolic primul metru de autostradă din Moldova.

Colegiul Tehnic al Diriginților de Șantier reprezintă asociația profesională a diriginților de șantier, specialiști constructori responsabili cu urmărirea de calitate a lucrărilor de construcții.

România dispune de specialiÈ™tii ingineri care pot proiecta È™i construi autostrăzi, dispune de companii de construcÈ›ii care au resursa umană, materială È™i tehnologică pentru realizarea lor.

Toate autostrăzile existente în România au fost construite în realitate de specialiÈ™ti români, companii româneÈ™ti È™i cu resurse româneÈ™ti. Cu toate acestea licitaÈ›iile sunt câÈ™tigate de societăți străine ce de multe ori nu îÈ™i onorează obligaÈ›iile față de È›erÈ›i È™i care părăsesc È™antierele atunci când consideră că au încasat suficient. Tocmai de aceea ceea ce s-a construit s-a făcut pe sume colosale de bani, cu mult peste preÈ›urile pieÈ›ii.

Inginerii români au construit în 25 de ani peste 400 de hidrocentrale È™i au realizat una din cele mai mari flote comerciale maritime din lume. Acei specialiÈ™ti există È™i acum dar clasa politică din ultimul sfert de secol a creat o structură birocratică ce faci imposibilă realizarea unor structuri fizice.

BirocraÈ›ia excesivă È™i corupÈ›ia au făcut ca la momentul de față teritoriile româneÈ™ti să nu fie legate între ele printr-o reÈ›ea modernă de drumuri,  în condiÈ›iile în care dispunem de toate resursele naÈ›ionale ca ea să existe demult.

Nu de birocraÈ›ie, de explicaÈ›ii, de studii de fezabilitate neconstruite È™i autorizaÈ›ii nesfârÈ™ite au românii nevoie, ci de È™antiere deschise È™i autostrăzi finalizate È™i drumuri moderne.

Moldova este la moment cea mai săraca regiune a Uniunii Europene, deÈ™i poziÈ›ia de graniță ar fi trebui să o favorizeze. Iresponsabilitatea guvernanÈ›ilor români din ultimul sfert de secol au izolat peste È™ase milioane de români, asta deÈ™i mulÈ›i din miniÈ™trii transporturilor au provenit chiar din această regiune.

Trebuie să construim autostrăzi È™i acest lucru acum, nu mâine.

Comunicat de presă
Colegiul Tehnic al DiriginÅ£ilor de Åžantier 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

S-au deschis urnele: Botoșănenii votează!

astăzi, 07:30

375.747 de cetățeni cu drept de vot sunt aÈ™teptaÈ›i la urne în cele 433 de secÈ›ii de votare din judeÈ›ul BotoÈ™ani. În prima jumătate de oră, au votat deja 1680 de persoane pe lis...

LOC DE DAT CU… EPIGRAMA (329)

astăzi, 07:20

Am în faţă primul volum (cel de debut editorial) al singurei epigramiste din Bucovina, Cătălina OrÅŸivschi: "PETE DE RUGINÄ‚" (Editura "Rocad Center", IaÅŸi, 2011: prefaÅ...

Calendar ortodox, 24 noiembrie: Sf. Sfinţiţi Mc. Clement, Episcopul Romei, şi Petru, Episcopul Alexandriei

astăzi, 07:00

Sfântul Clement (†101) era roman şi a fost adus la credinţă de Sfinţii Petru şi Pavel, fiind al treilea Episcop al Romei, după Lin şi Anaclet. A păstorit Biserica lui Hristos de la Roma apr...