Ce se va schimba, din septembrie, la obligațiile pe care le ai la bloc!

O nouă lege a asociațiilor va intra în vigoare spre sfârșitul lunii septembrie și va aduce o serie de modificări legislației ce reglementează modul în care se pot înființa și organiza asociațiile de proprietari. Pe lângă alte aspecte, documentul acordă o atenție deosebită și obligațiilor proprietarilor de apartamente din blocuri, completând și clarificând o mare parte dintre acestea.
 
Noul cadrul legislativ al asociațiilor de proprietari îl reprezintă Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, iar aplicarea prevederilor acestuia se va face începând cu data de 28 septembrie 2018.
 
Actul normativ va aduce, începând cu luna septembrie, mai multe noutăți privind proprietarii apartamentelor de la bloc. Spre exemplu, președintele sau administratorul asociației va avea obligația de a solicita notarea în cartea funciară a datoriilor mai vechi de trei luni și cu o valoare mai mare decât valoarea salariului minim brut pe țară, care, în acest an, este de 1.900 de lei. Notarea debitelor în cartea funciară va fi scutită de taxa de timbru.
 
O altă noutate este că, după ce a fost transferat dreptul de proprietate a unui apartament, noul proprietar va avea la dispoziție zece zile lucrătoare pentru a transmite asociației de proprietari toate informațiile necesare acesteia pentru calcularea cotelor de întreținere. Același termen (zece zile) se aplică și obligației de a anunța președintele asociației despre orice schimbare legată de structura sau numărul membrilor familiei ce locuiește într-un apartament. Schimbările pot surveni în cazul decesului unui membru al familiei, în cazul căsătoriei sau al nașterii unui nou membru al familiei.
 
Totodată, proprietarii care închiriază un apartament vor avea în continuare obligația de a plăti cotele de întreținere, urmând să recupeze contravaloarea acestora de la chiriași, în baza contractului de închiriere.
 
Mai multe dintre obligațiile proprietarilor de apartamente prezente în noua legislație a asociațiilor se regăsesc și în cea actuală. Mai exact, prevederile următoare se regăsesc și în legislația în vigoare, dar au fost nunațate sau exprimate mai clar. Astfel, una dintre prevederile legate de obligațiile pe care le au proprietarii sau asociațiile de proprietari este cea care obligă proprietarii să întrețină spațiul pe care îl dețin, indiferent dacă acesta este unul pentru locuit sau are altă destinație, pe propria cheltuială și să păstreze în stare de funcționare toate sistemele din propriul apartament, respectiv instalațiile sanitare, de încălzire, canalizare, alimentare cu energie electrică, gaz sau apă. Citeste mai mult pe Avocatnet.ro...

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Ministrul Sănătății: „Prin PNRR dotăm 2.500 de cabinete de medicină de familie și finanțăm reabilitarea a peste 800”

astăzi, 14:29

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete, a declarat, sâmbătă, cu prilejul vizitei în judeţul Galaţi, că medicina de familie este baza sistemului de sănătate şi se intenţioneaz...

Bărbat prins de jandarmi cu mașina „burdușită” de țigări în Piața din Dorohoi!

astăzi, 13:21

În dimineața zilei de sâmbătă, 09 august, un bărbat a fost depistat de un echipaj de jandarmerie în zona Piaței Centrale din municipiul Dorohoi, în timp ce avea pe banchet...

Fetiță de 8 ani, accidentată mortal de mașina condusă de un tânăr de 20 de ani, în județul vecin!

astăzi, 11:54

Un dramatic accident a avut loc, sâmbătă după-amiază, pe drumul județean care străbate comuna Mălini. O fetiță în vârstă de 8 ani, scăpată de sub supraveghere și ieșit...