Propunerea legislativă privind comunităţile sărace reprezintă calea eficientă pentru reducerea riscului de excluziune socială, pentru a diminua sărăcia şi pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii grupurilor vulnerabile. Scopul proiectului de lege vizează crearea mecanismului inter-instituţional pentru coordonarea procesului de reglementare unitară a măsurilor şi instrumentelor de incluziune socială destinate acestor comunităţi, principalul mecanism fiind reprezentat de Grupul de lucru pentru comunităţile sărace, care va fi coordonat de Secretariatul General al Guvernului. De asemenea, iniţiativa urmăreşte legiferarea aspectelor referitoare la acordarea susţinerii financiare necesare pentru cofinanţarea proiectelor finanţate din fonduri structurale. În acest sens pentru comunităţile sărace se va constitui la nivelul Guvernului un fond de cofinanţare a asistenţei financiare nerambursabile., a declarat senatorul Doina Federovici.
România are nevoie de o hartă a sărăciei bazată pe o matrice de indicatori utilizaţi de Comisia Europeană. De asemenea, studiile au arătat că problema resursei umane corespunzător calificate pentru scrierea şi implementarea proiectelor europene în comunităţile sărace, cât şi lipsa cofinanţării sunt impedimente majore în atragerea fondurilor structurale.
"Am convingerea că implementarea acestui proiect legislativ va constitui un prim pas pentru îndreptarea neajunsurilor cu care s-au confruntat de-a lungul anilor membrii grupurilor vulnerabile şi ai comunităţilor sărace în încercarea de a atrage şi fonduri structurale nerambursabile" a adăugat senatorul Doina Federovici.
A doua propunere legislativă prevede că pentru descongestionarea traficului în localități, protecția mediiului și sporirea siguranței circulației pe rețeaua de drumuri expres și drumuri naționale europene se realizează variante ocolitoare, situate, de regulă, în afara intravilanului localităților, pe baza studiilor de trafic.
Accesul spre aceste variante ocolitoare se realizează numai prin intermediul unor drumuri care debușează în intersecții amenajate corespunzător volumelor de trafic.
Comunicat de presă