Compania Națională de Administrare a infrastructurii Rutiere a desemnat căștigătoare firma Like Consulting S.R.L. a licitației de atribuirea a contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru construirea a patru poduri rutiere noi peste Prut, a anunțat pe pagina sa de Facebook secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu.
Primul pod va fi construit între localitățile Stanca (RO) și Costești (MD), amplasamentul acestuia se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E.
Al doilea pod va fi construit între localitățile Bumbata (RO) și Leova (MD), urmând să unească județul Vaslui și sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
Al treilea pod va fi construit între Falciu (RO) și Leca (MD), amplasamentul acestuia se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir.
Al patrulea pot va fi construit între Răducăneni (Ro) și Barboieni (MD), urmând să fie situat la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, în Raionului Nisporeni.
„Pentru prima dată, am asumat în Programul de Guvernare construirea podurilor peste Prut, iar până în anul 2030 vom dubla numărul podurilor rutiere existente. Valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor patru poduri peste Prut este de 1.100.000 lei fără TVA, pentru fiecare lot în parte, iar sursa de finanțare este asigurată de la bugetul de stat. Termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este 12 luni”, a scris Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.
În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici: pod rutier nou; drum de legătură la infrastructura existentă; punct control frontieră.
Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, in zona Moldovei, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Brăila-Focșani și DX Brăila-Galați.
Construcția acestor poduri peste Prut va duce la: eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei; creșterea capacității de transport dintre cele două țări; realizarea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T; fluidizarea și optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța.