TRUCURILE pe care le folosesc magazinele ca sa cumperi mai mult
Stiri Botosani Monday, 9 December 2013 ActualitateExista cateva reguli care te pot feri de cheltuieli exagerate si adeseori inutile.
Regula nr. 1: "nu lua copiii cu tine", spune Martin Lindstrom, autorul cartii "Brandwashed", citat de Market Watch. Copii te "ajuta" sa cheltui cu 29% mai mult decat bugetul propus, potrivit unui sondaj intreprins pe un esantion de aproape 3.000 de consumatori.
La fel, partenerul sau partenera vor face ca suma cheltuita sa fie cu 19 % mai mare decat cea planificata. Si, daca platiti cu cash, folositi bancotele mari, ca sa va vina mai greu sa le schimbati.
Ideea de baza a majoritatii trucurilor folosite de vanzatori este sa-i faca pe cumparatori sa creada ca fac o afacere buna, ca sunt mai frumosi, mai destepti si mai importanti daca dau banii pe lucrul sau serviciul oferit.
Cea mai importanta regula este sa stii de ce sa te feresti.
Atentie cand ...
1. Te trateaza ca pe un prieten apropiat
Cumparatorii sunt sensibili la experientele impartasite de vanzatori. Daca vanzatorii vor spune ca tatal sau sotia au cumparat lucrul respectiv, sau au avut o anumita experienta, ii vor convinge mai usor sa cumpere.
Clientii doresc sa afle experiente pline de talc. Si se va gasi mereu personalul prietenos care sa le impartaseasca.
2. Iti dau mari pungi reutilizabile
Mesajul pungii reutilizabile, care nu ataca mediul este tot mai apreciat de cumparatori, chiar atunci cand isi dau seama clar ca vor face reclama magazinului de la care au luat-o, cu atat mai mult timp cu cat vor reutiliza mai des, aratand lumii logo-ul acesteia.
Mai mult, insa, pungile inspira la cu atat mai multe cumparaturi, cu cat sunt mai mari si par mai goale.
3. Te invita in spatiile de relaxare, plasate strategic
Este ceea ce retailerii numesc hot spot for inventory (punctul fierbinte al stocurilor).
Magazinele mai grijulii indica clientilor drumul spre spatiile de relaxare, unde cumparatorii obositi sa-si odihneasca picioarele. Cu cat vor zabovi mai mult timp, cu atat vor cheltui mai mult, dupa aceea.
Aceste zone de odihna sunt adesea plasate strategic, alaturi de vitrine sau expozitii cu produse de care vanzatorii vor fi bucurosi sa scape.
4. Iti dau iluzia ca poti alege lucrurile mai ieftine
Este efectul numit "pret de compromis", adesea folosit de retaileri.
Pun alaturi doua produse similare, dar la preturi usor diferite. Iti lauda produsul aparent mai scump, iti atrage atentia in treacat si asupra celui mai ieftin spunand ca e la fel de bun, dar cel mai scump este nu stiu cum altfel si, in majoritatea cazurilor, clientul care va alege produsul mai iefitn va fi convins ca a facut o mare afacere, dar diferenta va fi doar maruntis.
5. Pretul de 9,99
Nimeni nu va recunoaste ca va fi convins sa cumpere, pentru ca in loc de 10 lei, produsul costa 9,99.
Totusi, analizele de marketing arata contrariul. Se numeste "efectul ultimei zecimale", potrivit Market Watch.
Diferenta de un cent poate transforma un privitor la vitrina intr-un cumparator real.
S-a facut si un test cu un rezultat uimitor. Pusi sa aleaga intre doua pixuri identice, cumparatorii l-au ales pe cel de 3,99 dolari, in locul celui de 2,00 dolari.
6. Se ofera sa-ti rezolve problemele
Magazinele Apple au o echipa de oameni de vanzari al carei rost este sa rezolve problemele si nedumeririle clientului si nu (aparent) sa faca vanzari.
Tehnica da roade. In anul fiscal 2013, magazinele Apple au inregistrat 395 de milioane de vizite, in crestere cu 23 de milioane. Romania are mai putin locuitori.
7. Iti ofera transport gratuit
Da dar numai la cumparaturi care depasesc anumite valori. Acestea sunt insa foarte mici in SUA.
8. Te ispitesc cu marfuri la jumatate de pret
Metoda "deschide portofelul" consta in afisarea la intrarea in magazin a unor produse ieftine. Vei intra si va fi aporape imposibil sa pleci fara sa cumperi ceva. Orice.
9. Te cheama la joc
Supermarketurile folosesc deseori "haosul organizat". Te trimit la o lada mare in care te pune sa cauti, pentru a vedea ce surprize sunt de vanzare.
Cumparatorilor le place ideea ca sunt la o vanatoare de comori si de a gasi ceva ce altcineva a ratat.
10. Tehnica accesoriilor
Produsele care au nevoie de baterii vor continua sa-ti ia banii. Cand sistemul de operare iO7 a fost lansat in septembrie, comentariile au fost in general pozitive. Dar clientii s-au plans apoi, de durata redusa de viata a bateriei telefonului.
Solutia a venit imediat: Apple ofera un incarcator de 120 de dolari, un adaptor de curent de 19 dolari pentru a folosi incarcatorul, pentru care este nevoie de un cablu de port USB.
Este ca in fata bomboanelor de ciocolata: o mai iau doar pe asta.
sursa: economica.net
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Pompierii, alături de copiii din Tabăra din pridvorul satului de la Biserica Văculești: lecții de viață și siguranță în vacanță! (Foto)
În cadrul „Taberei din pridvorul satului”, organizată de Parohia Văculești, 70 de copii au avut parte, astăzi de o experiență inedită și educativă, alături de pompier...
Frații Dedeman, expansiune majoră în Europa de Sud-Est! Pavăl Holding preia lanțul Praktiker din Grecia!
Frații Dragoș și Adrian Pavăl, fondatorii imperiului Dedeman și unii dintre cei mai puternici oameni de afaceri din România, își extind influența în regiune printr-o achiziți...
O nouă decizie a judecătorilor botoșăneni cu privire la Verginel Gireadă!
Verginel Gireadă, primarul comunei Mihai Eminescu, se află sub control judiciar, măsură care a fost solicitată să fie prelungită de instanță pe o perioadă de 60 de zile. Pe lângă a...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2025 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 1.57 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici