TRUCURILE pe care le folosesc magazinele ca sa cumperi mai mult

De Sarbatori, magazinele folosesc multe trucuri demne de un magician pentru a manipula mintile cumparatorilor si a-i convinge sa cheltuie. Market Watch a selectat cele mai eficace 10 trucuri folosite de vanzatori.

Exista cateva reguli care te pot feri de cheltuieli exagerate si adeseori inutile.

Regula nr. 1: "nu lua copiii cu tine", spune Martin Lindstrom, autorul cartii "Brandwashed", citat de Market Watch. Copii te "ajuta"  sa cheltui cu  29% mai mult decat bugetul propus, potrivit unui sondaj intreprins pe un esantion de aproape 3.000 de consumatori.

La fel, partenerul sau partenera vor face ca suma cheltuita sa fie cu 19 % mai mare decat cea planificata. Si, daca platiti cu cash, folositi bancotele mari, ca sa va vina mai greu sa le schimbati.

Ideea de baza a majoritatii trucurilor folosite de vanzatori este sa-i faca pe cumparatori sa creada ca fac o afacere buna, ca sunt mai frumosi, mai destepti si mai importanti daca dau banii pe lucrul sau serviciul oferit.

Cea mai importanta regula este sa stii de ce sa te feresti.
Atentie cand ...

1. Te trateaza ca pe un prieten apropiat
Cumparatorii sunt sensibili la experientele impartasite de vanzatori. Daca vanzatorii vor spune ca tatal sau sotia au cumparat lucrul respectiv, sau au avut o anumita experienta, ii vor convinge  mai usor sa cumpere.
Clientii doresc sa afle experiente pline de talc. Si se va gasi mereu personalul prietenos care sa le impartaseasca.

2. Iti dau mari pungi reutilizabile
Mesajul pungii reutilizabile, care nu ataca mediul este tot mai apreciat de cumparatori, chiar atunci cand isi dau seama clar ca vor face reclama magazinului de la care au luat-o, cu atat mai mult timp cu cat vor reutiliza mai des, aratand lumii logo-ul acesteia.
Mai mult, insa, pungile inspira la cu atat mai multe cumparaturi, cu cat sunt mai mari si par mai goale.

3. Te invita in spatiile de relaxare, plasate strategic
Este ceea ce retailerii numesc hot spot for inventory (punctul fierbinte al stocurilor).
Magazinele mai grijulii indica clientilor drumul spre spatiile de relaxare, unde cumparatorii obositi sa-si odihneasca picioarele. Cu cat vor zabovi mai mult timp, cu atat vor cheltui mai mult, dupa aceea.
Aceste zone de odihna sunt adesea plasate strategic, alaturi de vitrine sau expozitii cu produse de care vanzatorii vor fi bucurosi sa scape.

4. Iti dau iluzia ca poti alege lucrurile mai ieftine
Este efectul numit "pret de compromis", adesea folosit de retaileri.
Pun alaturi doua produse similare, dar la preturi usor diferite. Iti lauda produsul aparent mai scump, iti atrage atentia in treacat si asupra celui mai ieftin spunand ca e la fel de bun, dar cel mai scump este nu stiu cum altfel si, in majoritatea cazurilor, clientul care va alege produsul mai iefitn va fi convins ca a facut o mare afacere, dar diferenta va fi doar maruntis.

5. Pretul de 9,99
Nimeni nu va recunoaste ca va fi convins sa cumpere, pentru ca in loc de 10 lei, produsul costa 9,99.
Totusi, analizele de marketing arata contrariul. Se numeste "efectul ultimei zecimale", potrivit Market Watch.
Diferenta de un cent poate transforma un privitor la vitrina intr-un cumparator real.
S-a facut si un test cu un rezultat uimitor. Pusi sa aleaga intre doua pixuri identice, cumparatorii l-au ales pe cel de 3,99 dolari, in locul celui de 2,00 dolari.

6. Se ofera sa-ti rezolve problemele
Magazinele Apple au o echipa de oameni de vanzari al carei rost este sa rezolve problemele si nedumeririle clientului si nu (aparent) sa faca vanzari.
Tehnica da roade. In anul fiscal 2013, magazinele  Apple au inregistrat 395 de milioane de vizite, in crestere cu 23 de milioane. Romania are mai putin locuitori.

7. Iti ofera transport gratuit
Da dar numai la cumparaturi care depasesc anumite valori. Acestea sunt insa foarte mici in SUA.

8. Te ispitesc cu marfuri la jumatate de pret
Metoda "deschide portofelul" consta in afisarea la intrarea in magazin a unor produse ieftine. Vei intra si va fi aporape imposibil sa pleci fara sa cumperi ceva. Orice.

9. Te cheama la joc
Supermarketurile folosesc deseori "haosul organizat".  Te trimit la o lada mare in care te pune sa cauti, pentru a vedea ce surprize sunt de vanzare.
Cumparatorilor le place ideea ca sunt la o vanatoare de comori si de a gasi ceva ce altcineva a ratat.

10. Tehnica accesoriilor
Produsele care au nevoie de baterii vor continua sa-ti ia banii. Cand sistemul de operare iO7 a fost lansat in septembrie, comentariile au fost in general pozitive. Dar clientii s-au plans apoi, de durata redusa de viata a bateriei telefonului.
Solutia a venit imediat: Apple ofera un incarcator de 120 de dolari, un adaptor de curent de 19 dolari pentru a folosi incarcatorul, pentru care este nevoie de un cablu de port USB.
Este ca in fata bomboanelor de ciocolata: o mai iau doar pe asta.
sursa: economica.net

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Botoșani - Cel mai sărac județ din țară poate hrăni peste două milioane de români!

astăzi, 09:05

Botoșani, unul dintre cele mai sărace județe din România, are de fapt un potențial agricol imens, spun specialiștii în domeniu. Datorită caracteristicilor sale geografice, dar și a ...

Se dau bani noi de la stat pentru elevii premianți! Elevii ar putea primi 4000 lei de la 1 ianuarie 2025!

astăzi, 08:54

Statul va recompensa începând cu data de 1 ianuarie 2025 elevii premianți cu sume care pot ajunge până la 4000 de lei. Inițiativa are drept scop de a susține performanța și edu...

Salonul de toamnă: ”Botoșanii se duc, dar Botoșanii ne rămân grație operelor artiștilor plastici!” (Foto)

astăzi, 08:25

Salonul de toamnă reunește pe simeze treizeci de lucrări, cele mai recente, în general peisaje, dar și lucrări figurative, compoziții abstracte, chiar și un studiu, realizate în mar...