Trenurile Intercity se înmulțesc ca iepurii în Mersul Trenurilor 2025-2026, botoșănenii vor fi afectați de prețurile mari!

Din 14 decembrie, când intră în vigoare Mersul Trenurilor 2025-2026, trenurile Intercity cu care CFR Călători va circula pe rețeaua feroviară națională se vor înmulți ca ciupercile după ploaie.

Practic, conducerea operatorului feroviar de stat va transforma multe dintre actualele trenuri Interregio în Intercity. Asta chiar dacă durata călătoriei va fi aceeași, în unele cazuri chiar puțin mai mare.

Club Feroviar a intrat în posesia unui draft, un document de lucru privind Mersul Trenurilor 2025-2026 în ceea ce privește garniturile operatorului feroviar de stat.

 

Din documentul obținut, cât și din actualul grafic de circulație, rezultă două concluzii: 1. Vor fi mai multe trenuri cu rang de Intercity ca acum; 2. Pe unele relații aceste trenuri vor face mai puțin ca acum, pe altele mai mult.

Cele mai multe trenuri Interregio transformate brusc în Intercity sunt cele care circulă/vor circula din București către Moldova – Suceava și Iași.

București-Suceava și retur

În prezent, pe relația București Nord-Suceava și retur circulă o singură pereche de trenuri Intercity. Este vorba de perechea IC 551 (5 ore și 54 de minute)/IC 552 (6 ore și 2 minute). Începând din 14 decembrie, circulația acestei perechi va fi următoarea:

IC 551 (transformat din IR 1655) București Nord 06:28 – Suceava 12:33 (6 ore și 5 minute);

IC 552 ”Ștefan cel Mare” Suceava 05:45 – București Nord 11:47 (6 ore și 19 minute).

După cum se poate observa, aceste trenuri vor avea o durată a călătoriei mai mare decât în prezent. În afară de acestea, după 14 decembrie mai apar următoarele trenuri Intercity:

IC 553 (transformat din IR 1751) București Nord 11:10 – Suceava 17:17 (6 ore și 7 minute, față de 6 ore și 12 minute în prezent);

IC 554 (transformat din IR 1752) Suceava 09:00 – București Nord 15:25 (6 ore și 25 de minute față de 6 ore și 39 de minute în prezent);

IC 555 (transformat din IR 1753) București Nord 14:12 – Suceava 20:27 (6 ore și 15 minute, față de 6 ore și 13 minute acum);

IC 556 (transformat din IR 1754) Suceava 12:28 – București Nord 18:56 (6 ore și 28 de minute față de 6 ore și 45 de minute acum);

IC 559 ”Ștefan cel Mare” (transformat din IC 551) București Nord 17:25 – Suceava 23:17 (5 ore și 52 de minute, față de 5 ore și 54 de minute).

Tarife mai mari în Mersul Trenurilor 2025-2026

În ceea ce privește duratele călătoriilor nu se schimbă nimic semnificativ în sens pozitiv.

Însă în privința prețului plătit pe un bilet, diferența este destul de mare. Iar botoșănenii – care folosesc aceste rute, vor fi direct afectați.

O călătorie la clasa a 2-a pe relația București Nord-Suceava costă 126 de lei la Interregio și 145 de lei la Intercity. La fel și pe București Nord-Iași. Pe București Nord-Bacău avem 100,5 lei la Interregio și 115 lei la Intercity. Iar de la 14 decembrie, ca în fiecare an, aceste tarife se vor indexa cu rata inflației.

Vagoanele și locomotivele, modernizate prin PNRR

Se va schimba însă confortul călătoriei. Atât locomotivele, cât și vagoanele folosite la trenurile Intercity vor fi dintre cele modernizate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Chit că proiectul de modernizare a vagoanelor, elaborat centralizat de CFR Călători și valabil pentru toți reparatorii de material rulant, nu este unul tocmai strălucit. Iar riscul de defectare a locomotivelor pe drum va scădea semnificativ, căci și ele vor fi dintre cele modernizate prin PNRR – la Softronic și Reloc Craiova.

În final, să menționăm că aceste trenuri intercity introduse în Mersul Trewnurilor 2025-2026 vor continua, cele mai multe dintre ele, să circule cu nerespectarea prevederilor legale.

Conform Ordinului Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 134 din 9 februarie 2022, pentru modificarea anexei nr. 2 la OMTI nr. 153/2011 (…) pentru definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, la bordul trenurilor Intercity este obligatorie prezența serviciilor de alimentație publică. Club Feroviar a arătat încă din iunie că perechea de trenuri IC 536/IC 538 nu respectă această cerință. Și în această situație vor fi mai toate trenurile IC, scrie sursa citată.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Expert Forum: În 2024, veniturile partidelor au fost cele mai mari de până acum/ Cea mai mare parte din donaţiile mari, de la persoane fizice

astăzi, 13:20

Un raport realizat de Expert forum, strict pe baza datelor din surse publice, arată că, în 2024, veniturile partidelor au fost cele mai mari de până acum. Veniturile au fost de aproxima...

Medicul botoșănean care renunță la funcția de conducere

astăzi, 12:39

Retragerea a doi medici ar putea provoca blocaje administrative, întârzieri în proiecte și dificultăți de organizare în cadrul celei mai mari unități spitalicești din Suc...

Husky din Maramureș căutat la Botoșani: Zmeura a dispărut de mai bine de o lună!

astăzi, 11:57

Cristina o caută pe Zmeura de mai bine de o lună, când cățelușa a dispărut în zona Cavnic, fiind luată de proprietarul unei autorulote cu numere de Botoșani.  ”Deși ...