Trenurile Intercity se înmulțesc ca iepurii în Mersul Trenurilor 2025-2026, botoșănenii vor fi afectați de prețurile mari!

Din 14 decembrie, când intră în vigoare Mersul Trenurilor 2025-2026, trenurile Intercity cu care CFR Călători va circula pe reÈ›eaua feroviară naÈ›ională se vor înmulÈ›i ca ciupercile după ploaie.

Practic, conducerea operatorului feroviar de stat va transforma multe dintre actualele trenuri Interregio în Intercity. Asta chiar dacă durata călătoriei va fi aceeaÈ™i, în unele cazuri chiar puÈ›in mai mare.

Club Feroviar a intrat în posesia unui draft, un document de lucru privind Mersul Trenurilor 2025-2026 în ceea ce priveÈ™te garniturile operatorului feroviar de stat.

 

Din documentul obÈ›inut, cât È™i din actualul grafic de circulaÈ›ie, rezultă două concluzii: 1. Vor fi mai multe trenuri cu rang de Intercity ca acum; 2. Pe unele relaÈ›ii aceste trenuri vor face mai puÈ›in ca acum, pe altele mai mult.

Cele mai multe trenuri Interregio transformate brusc în Intercity sunt cele care circulă/vor circula din BucureÈ™ti către Moldova – Suceava È™i IaÈ™i.

București-Suceava și retur

În prezent, pe relaÈ›ia BucureÈ™ti Nord-Suceava È™i retur circulă o singură pereche de trenuri Intercity. Este vorba de perechea IC 551 (5 ore È™i 54 de minute)/IC 552 (6 ore È™i 2 minute). Începând din 14 decembrie, circulaÈ›ia acestei perechi va fi următoarea:

IC 551 (transformat din IR 1655) BucureÈ™ti Nord 06:28 – Suceava 12:33 (6 ore È™i 5 minute);

IC 552 ”Ștefan cel Mare” Suceava 05:45 – BucureÈ™ti Nord 11:47 (6 ore È™i 19 minute).

După cum se poate observa, aceste trenuri vor avea o durată a călătoriei mai mare decât în prezent. În afară de acestea, după 14 decembrie mai apar următoarele trenuri Intercity:

IC 553 (transformat din IR 1751) BucureÈ™ti Nord 11:10 – Suceava 17:17 (6 ore È™i 7 minute, față de 6 ore È™i 12 minute în prezent);

IC 554 (transformat din IR 1752) Suceava 09:00 – BucureÈ™ti Nord 15:25 (6 ore È™i 25 de minute față de 6 ore È™i 39 de minute în prezent);

IC 555 (transformat din IR 1753) BucureÈ™ti Nord 14:12 – Suceava 20:27 (6 ore È™i 15 minute, față de 6 ore È™i 13 minute acum);

IC 556 (transformat din IR 1754) Suceava 12:28 – BucureÈ™ti Nord 18:56 (6 ore È™i 28 de minute față de 6 ore È™i 45 de minute acum);

IC 559 ”Ștefan cel Mare” (transformat din IC 551) BucureÈ™ti Nord 17:25 – Suceava 23:17 (5 ore È™i 52 de minute, față de 5 ore È™i 54 de minute).

Tarife mai mari în Mersul Trenurilor 2025-2026

În ceea ce priveÈ™te duratele călătoriilor nu se schimbă nimic semnificativ în sens pozitiv.

Însă în privinÈ›a preÈ›ului plătit pe un bilet, diferenÈ›a este destul de mare. Iar botoșănenii – care folosesc aceste rute, vor fi direct afectaÈ›i.

O călătorie la clasa a 2-a pe relaÈ›ia BucureÈ™ti Nord-Suceava costă 126 de lei la Interregio È™i 145 de lei la Intercity. La fel È™i pe BucureÈ™ti Nord-IaÈ™i. Pe BucureÈ™ti Nord-Bacău avem 100,5 lei la Interregio È™i 115 lei la Intercity. Iar de la 14 decembrie, ca în fiecare an, aceste tarife se vor indexa cu rata inflaÈ›iei.

Vagoanele și locomotivele, modernizate prin PNRR

Se va schimba însă confortul călătoriei. Atât locomotivele, cât È™i vagoanele folosite la trenurile Intercity vor fi dintre cele modernizate prin Planul NaÈ›ional de Redresare È™i Reziliență.

Chit că proiectul de modernizare a vagoanelor, elaborat centralizat de CFR Călători È™i valabil pentru toÈ›i reparatorii de material rulant, nu este unul tocmai strălucit. Iar riscul de defectare a locomotivelor pe drum va scădea semnificativ, căci È™i ele vor fi dintre cele modernizate prin PNRR – la Softronic È™i Reloc Craiova.

În final, să menÈ›ionăm că aceste trenuri intercity introduse în Mersul Trewnurilor 2025-2026 vor continua, cele mai multe dintre ele, să circule cu nerespectarea prevederilor legale.

Conform Ordinului Ministrului Transporturilor È™i Infrastructurii nr. 134 din 9 februarie 2022, pentru modificarea anexei nr. 2 la OMTI nr. 153/2011 (…) pentru definirea trenurilor de călători în funcÈ›ie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, la bordul trenurilor Intercity este obligatorie prezenÈ›a serviciilor de alimentaÈ›ie publică. Club Feroviar a arătat încă din iunie că perechea de trenuri IC 536/IC 538 nu respectă această cerință. Și în această situaÈ›ie vor fi mai toate trenurile IC, scrie sursa citată.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Anvelopele de iarnă nu sunt obligatorii în toate lunile anotimpului rece. Șoferii trebuie să țină cont de un detaliu

astăzi, 17:00

Legea rutieră din România nu impune montarea anvelopelor de iarnă la o anumită dată, singurul detaliu important fiind legat de prezenÈ›a gheÈ›ii sau a zăpezii pe drumuri. Potrivit clarificÄ...

Momente încărcate de emoție pentru deținuții din Penitenciarul Botoșani! - FOTO

astăzi, 15:00

Pentru persoanele private de libertate, această perioadă este una a dorului. De aceea, Penitenciarul Botoșani, prin specialiștii săi, organizează activități care apropie deținuții de familie...

Aproape 3000 de persoane angajate prin intermediul AJOFM Botoșani, în acest an!

astăzi, 14:13

În perioada ianuarie-noiembrie 2025, au fost integrate pe piaÈ›a muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forÈ›ei de muncă implementate de AgenÈ›ia JudeÈ›eană pentru Ocuparea ForÈ›...