Florin Egner, manager de proiecte în cadrul Zonei Metropolitane, a precizat că toate proiectele cuprinse în portofoliu au venit din partea celor nouă administraţii publice locale din Zona Metropolitană, în funcţie de nevoile fiecărei comunităţi.
“Am ţinut cont de tot ceea ce înseamna propuneri de dezvoltare pentru arealul Botoşani-Suceava. Nu putem vorbi de strategia Zonei Metropolitane decât în acest context. Fiecare dintre UAT-uri îşi păstrează o autonomie deplină, fiecare are strategia ei, iar strategiile noastre comune, de dezvoltare integrată, sunt un plus pentru aceste zone. Zona Metropolitană îşi propune să fie eliminate aceste diferenţe între metropolă, care este polul de dezvoltare, şi localităţile care sunt în jur. Există cel puţin un proiect prioritar pentru fiecare comună", a spus Florin Egner.
Unul dintre proiectele prioritare este cel privind transportul public metropolitan.
“Transportul ecologic durabil în Zona Metropolitană Botoşani vizează toate UAT-urile, sunt trei etape, una e legată de planul de mobilitate al municipiului Botoşani de dezvoltare înspre Mihai Eminescu, poate cu linia de tramvai, o a doua etapă de transport metropolitan, proiectul a fost deja discutat, şi e vorba de acel tren între Botoşani şi Suceava care ne este propus nouă de către Ministerul Dezvoltării şi de către Asociaţia de Mobilitate Metropolitană. Există nişte finanţări speciale", a precizat Egner.
Primarul municipiului Botoşani, Ovidiu Portariuc, a propus ca acest proiect privind transportul să deschidă lista proiectelor Zonei Metropolitane, să fie unul strategic.
“Proiectul prioritar al municipiului este cel legat de transportul public urban. Haideţi să îl prioritizăm şi pe cel din Zona Metropolitană în aşa fel încât să poată fi făcute în acelaşi timp, să mergem la un nivel mai detaliat al proiectelor, nu doar la nivel de strategie integrată a transporturilor pentru că nu o să putem aplica în acelaşi timp. Ar trebui ca şi comunele care vor să intre pe acest proiect de transport integrat deja să pregătească studiile de fezabilitate care să fie în concordanţă cu proiectul nostru că altfel va fi un decalaj şi dacă nu avem şi corespondent la nivel de comună ar trebui să aşteptăm şi va fi mult mai uşor de susţinut ca finanţare şi pentru noi şi pentru Zona Metropolitană. Aş trece acest proiect ca unul prioritar, până vom reuşi să facem şoseaua de centură pe la Curteşti. Să fie cel care deschide strategia. Este un proiect comun, ştiu că sunt proiecte prioritare pentru fiecare UAT dar trebuie să avem un proiect prioritar", a menţionat Ovidiu Portariuc.
Un alt proiect vizează realizarea unei rute ocolitoare de transport rutier (centură) Iași – Suceava, ocolind municipiul Botoșani, prin Lebăda, terenul unității militare Petru Rareș, ieșire Dedeman.
“Am avut o discuţie în Consiliul Director recent privind o negociere în bloc a achiziţiei de energie electrică. E vorba şi de un operator pentru toate cele nouă UAT-uri, iluminatul public va fi uniformizat cu plus cu pătrunderea în anumite zone a unor puncte lumnioase", a mai spus Florin Egner.
Toate proiectele din portofoliul Zonei Metropolitane ar urma să fie prezentate într-o dezbatere publică, la finalul acestei luni.
Proiectele Zonei Metropolitane
- “Strategia de dezvoltare a ZMBT pentru perioada 2014-2020
- “Transport public metropolitan
(Transport public în Zona Metropilitană Botoșani)
Elaborare Strategie de dezvoltare a serviciilor de utilități publice în ZMBT
- “Platforma educațională Zona Metropolitană Botoșani
- “Extindere rețea alimentare cu apă si canalizare in comuna Mihai Eminescu în satele Stâncești, Manolești.
- “Construcție grădinițe în comuna Mihai Eminescu sate Cătămărăști Deal și Cătămărești Vale.
- “Reabilitare rețea drumuri de interes local în comuna Mihai Eminescu.
- “Realizare Incubator de afaceri pentru valorificare potențial local “, în comunele Răchiți și Mihai Eminescu, cu extindere și in celelalte comune membre.
Incubator de afaceri pentru persoane asistate social pentru îngrijire bătrâni, îngrijire copii , asistenți maternali, nursing
- “Identificare și rezervare locație heliport la Stăuceni, Mihai Eminescu sau Curtești
- “Creare de locuri de muncă pentru tineri aflați în șomaj în arealul ZMBT
Elaborare circuit turistic și promovare (Ipotești, Stâncești, Baisa, Botoșani, Zosin, Tocileni, Agafton, Popas Cucorăni), asociatcu zonele Vorona, Coșula
- “Valorificarea capacității Centrului de copii Agafton aflat în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului
Creșterea nivelului de securitate în școli prin implementarea sistemului de supraveghere video, antiefracție și antiincendiu (BigBrother), la nivelul Zonei Metropolitane Botoșani
- “Realizare rută ocolitoare de transport rutier (centură) Iași – Suceava, ocolind municipiul Botoșani, prin Lebăda, terenul unității militare Petru Rareș, ieșire Dedeman.
Centru social și de locuințe pentru persoane de vârsta a 3-a
Crearea sistemului integrat I.S.U. la nivelul Zona Metropolitană Botoșani
Pregătire profesională a funcționarilor din primării la nivelul administrației publice din zona europeană
- “Educație pentru adulți , de resurse și necesitatea de dezvoltare locala - ADUE
ERASMUS +
- Proiect inițiat