Tragedie aviatica: 10 morti!

Tragedie aviatica: 10 morti!

   arhiva

Un avion Antonov 2 al Armatei s-a prabusit luni seara pe aerodromul de la Tuzla. 10 oameni au murit si alti trei au fost fost grav raniti. Acesta este probabil cel mai grav accident care a avut loc pe un aerodrom dupa anii `90.

In avion se aflau 13 persoane care participau la o misiune de antrenament a parasutistilor.

Ministerul Apararii a confirmat ca 10 persoane au decedat, iar alte trei au fost grav ranite in urma accidentului aviatic. Comunicatul MApN precizeaza ca la bord se aflau membri ai Fortelor Navale.

"Avionul AN-2, care apartinea Scolii de Aplicatie pentru Fortele Aeriene din Boboc, executa o misiune de zbor pentru antrenamente de parasutare si s-a prabusit luni, in jurul orei 17.40, pe aerodromul Tuzla. In urma catastrofei aviatice, 10 militari si-au pierdut viata, iar alti 3 au fost raniti", se arata in comunicatul MApN, conform ziare.com.

Prin ordin al ministrului Apararii Nationale, a fost numita o comisie de investigatie tehnica pentru cercetarea imprejurarilor producerii acestei catastrofe aviatice.

Marian Beciu, medic coordonator Ambulanta Constanta, a declarat la Realitatea TV ca au fost trimise opt ambulante. Ranitii au suferit mai multe traumatisme si arsuri, iat unul din ei este in coma. Medicul a adaugat ca au fost gasite 10 trupuri carbonizate dupa stingerea incendiului.

Traian Oprea, seful ISU Constanta, a spus ca aparatul de zbor nu a apucat sa ia altitudine, si a ratat decolarea. Avionul s-a prabusit in timpul decolarii, la capatul pistei, ceea ce inseamna ca rezervorul era plin cu carburant.

Anton Marin, secretar de stat in ministerul Transporturilor, a precizat ca este vorba de o misiune militara si nu poate sa dea mai multe informatii.

Ionut Serbanescu, fost director al aerodromului Tuzla, a declarat la Realitatea TV ca avionul apartine Armatei si este folosit pentru transportul trupelor sau antrenamentul parasutistilor.

El a explicat ca avionul nu s-a prabusit din cauza vechimii si ca este vorba de un avion foarte bun. AN2 au fost produse din 1964 pana la jumatatea anilor 1990 si poate sa aterizeze fara motor in cazul unei defectiuni, a mai spus Ionut Serbanescu.

"Este folosit in continuare tocmai pentru ca este foarte bun. (...) Cu acest avion vor zbura si nepotii nostri", a adaugat Serbanescu, citat de ziare.com.
 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Dispar Școala Altfel și Săptămâna Verde din școli și licee, așa cum le știau elevii și profesorii de ani buni!

astăzi, 20:15

Din anul 2011, elevii din întreaga țară se bucură de Școala Altfel, o săptămână în care scapă de ore și merg în excursii, la fast food, în parc și au activită...

Grupul Industrial Electrocontact raportează o pierdere de 884.911 lei pentru primele trei luni din 2025

astăzi, 18:37

Grupul Industrial Electrocontact a înregistrat în primul trimestru din 2025 o pierdere netă de 884.911 lei, în creștere cu peste 377% față de pierderea de 185.254 lei consemnată...

Una din opt femei riscă un cancer de sân de-a lungul vieții, avertizează oncologii. Când ar trebui să ne facem analize!

astăzi, 17:35

În cazul femeilor, este obligatorie ecografia de sân, chiar dacă nu aveți vreo neplăcere. Se face de la 20 de ani. Dacă medicul radiolog vede formațiuni suspecte în sân...