După ani de negocieri eșuate, taximetriștii au început o serie de proteste de stradă, culminând cu manifestația din 7 februarie 2025.
Un deceniu de conflict, proteste și invective între taximetriști și șoferii Uber și Bolt a culminat, în februarie 2025, cu o victorie pentru taximetrie.
După ani de reclamații privind concurența neloială și un cadru legislativ favorabil transportului alternativ, guvernul a acceptat limitarea drastică a numărului de mașini pe platformele de ride-sharing și obligativitatea introducerii unor ecusoane de identificare.
Practic, miza acestei lupte prin proteste și lobby făcut de sindicate nu a fost doar piața, ci și regimul fiscal și cadrul de reglementare, în condițiile în care taximetriștii au acuzat că sunt supuși unor reguli mult mai stricte, în timp ce platformele de transport alternativ au fost tolerate în zone gri legislative, permițându-le să crească rapid și să ocolească numeroase obligații birocratice.
În prezent, în timp ce sindicatele taximetriștilor susțin că măsurile obținute reprezintă doar un început al echilibrării pieței, platformele digitale avertizează că limitarea numărului de șoferi ar putea afecta disponibilitatea curselor și crește prețurile pentru consumatori.