În acest an, în premieră, este organizat şi Târgul Meseriilor, manifestarea având loc sâmbătă şi duminică în sala de sport a Colegiului Tehnic Gheorghe Asachi.
Prefectul Costică Macaleţi şi Mihaela Huncă, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, au deschis cele două târguri şi au tăiat panglica. În cadrul celor două târguri, elevii vor găsi oferta educaţională a liceelor şi grupurilor şcolare din judeţ, pentru anul şcolar 2014-2015, dar şi oferta şcolilor profesionale, pentru diverse meserii.
“Manifestarea ce are loc în aceste două zile este foarte importantă în cadrul activităţilor de consiliere şi orientare a elevilor de clasa a VIII-a pentru că ştim că aceste activităţi au un rol important în parcursul şcolar şi profesional al tinerilor. Vor fi prezente nu doar liceele şi absolvenţii, ci vor fi prezenţi şi reprezentanţi ai benficiarilor pentru că este foarte important să dăm forţă de muncă de calitate. În plus anul acesta, ca noutate, avem după clasa a VIII-a, începând cu clasa IX-a, şcoala profesională care a demarat, din nou, în acest an şi în mare parte liceele tehnologice au şi clasă de profesională. Vor putea fi calificaţi elevi în diverse meserii", a declarat Mihaela Huncă, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Şefa învăţământul botoşănean a precizat mai mulţi factori contribuie la orientarea profesională a elevilor şi alegerea unei cariere.
“Noi nu mai facem orientarea şcolară şi profesională într-un mod simplist. În primul rând aceasta, se realizează la nivelul şcolilor cu ajutorul profesorilor calificaţi şi competenţi în acest domeniu, sunt activităţi de consiliere privind orientarea în carieră după care bineînţeles informaţiile cu privire la şcoală şi meserii sunt foarte importante. Nu este numai rolul şcolii şi al cadrelor didactice şi beneficiarilor, dar şi a organizaţiilor nonguvernamentale care activează în domeniul educaţional este foarte important pentru că acestea de foarte multe ori realizează liantul între şcoală şi beneficiar", a completat inspectorul general al ISJ.