Revoltă printre transportatori, după ce Guvernul a decis ca È™oferii de TIR nevaccinaÈ›i, care se întorc din zonele roÈ™ii È™i galbene, să intre automat în carantină, fără nicio excepÈ›ie. Măsura a intrat în vigoare de la 1 iulie.
Pentru că mulÈ›i dintre È™oferi nu s-au vaccinat anti-COVID, carantinarea lor, după fiecare cursă externă, va aduce pierderi financiare majore, se plâng reprezentanÈ›ii firmelor de transport.
Vlad Betea, administratorul unei firme de transport: Ne vedem într-o situaÈ›ie foarte dificilă, având în vedere că nu avem nicio posibilitate de a-i obliga să se vaccineze pe È™oferi. Vom avea pierderi considerabile, având în vedere că e o situaÈ›ie pe care nici nu È™tim cum să o gestionăm.
Transportatorii români sunt într-o situaÈ›ie dificilă. Pe de o parte, nu îÈ™i pot obliga angajaÈ›ii să se vaccineze, pe de altă parte, în lipsa È™oferilor imunizaÈ›i anti-COVID, riscă să piardă din contracte.
Adrian Pop, reprezentantul unei firme de transport: Sunt contracte la oră, la minut, mai ales cei din automotive... ToÈ›i o să înregistreze niÈ™te pierderi de nu ne putem gândi. Un abuz, în ultima perioadă, în È›ara noastră, în domeniul transportului, din abuz în abuz se trece.
De la 1 iulie 2021 È™oferii de TIR nevaccinaÈ›i nu mai sunt exceptaÈ›i de la carantină. Odată reveniÈ›i din țări cu risc epidemiologic ridicat, vor fi obligaÈ›i să intre până la 14 zile în carantină. În judeÈ›ul Arad, spre exemplu, doar 10% dintre transportatori s-au imunizat până acum.
Horea TimiÈ™, director DSP Arad: Înainte dacă erau exceptaÈ›i, acuma trebuie să îndeplinească aceleaÈ™i condiÈ›ii ca oricare cetățean, adică să fie vaccinaÈ›i, să aibă un test PCR etc. Lucru care pune în dificultate transportatorii, deoarece cam 10-15 la sută din personalul transportatorilor este vaccinat.
De teamă că noile reglementări i-ar putea falimenta, transportatorii nu exclud varianta de a da statul în judecată.
Sursa: Digi24