Revoltă printre transportatori, după ce Guvernul a decis ca șoferii de TIR nevaccinați, care se întorc din zonele roșii și galbene, să intre automat în carantină, fără nicio excepție. Măsura a intrat în vigoare de la 1 iulie.
Pentru că mulți dintre șoferi nu s-au vaccinat anti-COVID, carantinarea lor, după fiecare cursă externă, va aduce pierderi financiare majore, se plâng reprezentanții firmelor de transport.
Vlad Betea, administratorul unei firme de transport: Ne vedem într-o situație foarte dificilă, având în vedere că nu avem nicio posibilitate de a-i obliga să se vaccineze pe șoferi. Vom avea pierderi considerabile, având în vedere că e o situație pe care nici nu știm cum să o gestionăm.
Transportatorii români sunt într-o situație dificilă. Pe de o parte, nu își pot obliga angajații să se vaccineze, pe de altă parte, în lipsa șoferilor imunizați anti-COVID, riscă să piardă din contracte.
Adrian Pop, reprezentantul unei firme de transport: Sunt contracte la oră, la minut, mai ales cei din automotive... Toți o să înregistreze niște pierderi de nu ne putem gândi. Un abuz, în ultima perioadă, în țara noastră, în domeniul transportului, din abuz în abuz se trece.
De la 1 iulie 2021 șoferii de TIR nevaccinați nu mai sunt exceptați de la carantină. Odată reveniți din țări cu risc epidemiologic ridicat, vor fi obligați să intre până la 14 zile în carantină. În județul Arad, spre exemplu, doar 10% dintre transportatori s-au imunizat până acum.
Horea Timiș, director DSP Arad: Înainte dacă erau exceptați, acuma trebuie să îndeplinească aceleași condiții ca oricare cetățean, adică să fie vaccinați, să aibă un test PCR etc. Lucru care pune în dificultate transportatorii, deoarece cam 10-15 la sută din personalul transportatorilor este vaccinat.
De teamă că noile reglementări i-ar putea falimenta, transportatorii nu exclud varianta de a da statul în judecată.
Sursa: Digi24