„Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România vă adresează această scrisoare pentru a evidenţia gravitatea deciziilor şi declaraţiilor Directorului General Valentin Ştefan, precum şi impactul dezastruos al acestora asupra Companiei Naţionale Poşta Română, angajaţilor săi şi cetăţenilor României. Declaraţia iniţială a domnului Valentin Ştefan, conform căreia „oficiile poştale nu sunt profitabile şi nu au niciun viitor,” a fost nu doar iresponsabilă, ci şi profund dăunătoare. Această afirmaţie a indus panică în rândul populaţiei şi a transmis un mesaj periculos clienţilor şi partenerilor de contract, determinându-i să caute alternative în rândul competitorilor. Ulterior, clarificările oferite de companie au încercat să diminueze efectele acestor declaraţii, afirmând că „închiderea oficiilor poştale nu reprezintă o prioritate.” Totuşi, această schimbare de poziţie nu reprezintă decât o încercare de a masca consecinţele deja produse. Caracterul dual al conducerii demonstrează o lipsă de viziune şi de responsabilitate, afectând grav încrederea publicului în viitorul Poştei Române”, se menţionează în document.
Prin declaraţiile iniţiale, directorul general a alimentat o percepţie de instabilitate care subminează poziţia Poştei Române pe piaţă, relatează G4Media.ro.
Clienţii vor începe să se orienteze către concurenţă, temându-se de închiderea oficiilor. Acest fenomen va duce la scăderea veniturilor companiei, într-un moment în care fiecare client contează pentru redresare, la pierderea încrederii partenerilor contractuali în Compania Naţională Poşta Română şi faţă de angajamentele aflate în derulare. În schimb, generează o oportunitate pentru competitori, care câştigă cotă de piaţă pe seama instabilităţii percepute.
„Clarificările ulterioare nu au reuşit să recâştige încrederea clienţilor, iar efectele pe termen lung ale acestor declaraţii rămân îngrijorătoare”, susţin sindicaliştii.
În cei trei ani de mandat, actuala conducere a demonstrat incapacitatea de a atrage contracte majore şi de a diversifica sursele de venit ale companiei, menţionează sursa citată. Astfel, aproape toate veniturile instituţiei provin din contracte acordate de stat, cum ar fi: livrarea pensiilor şi a cupoanelor de pensii, distribuirea cardurilor sociale în cadrul programelor MIPE şi transmiterea deciziilor de recalculare a pensiilor.
„Această dependenţă exclusivă de „pomana statului” reflectă un management ineficient, care nu a reuşit să identifice şi să capitalizeze oportunităţi de extindere pe alte segmente ale pieţei. Închiderea oficiilor poştale nu este o soluţie, ci o măsură care maschează eşecul conducerii de a implementa un plan coerent de redresare”, se mai precizează în document.