În condițiile actuale, când este foarte importantă respectarea distanțării sociale, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi recomandă contribuabililor utilizarea serviciilor electronice oferite de ANAF având în vedere avantajele depunerii electronice a declarațiilor fiscale, 24h/24, evitarea deplasărilor la sediile organelor fiscale, economisirea de timp si resurse, și, nu în ultimul rând, eliminarea formularelor în format hârtie, cu beneficii importante asupra protecției mediului înconjurător.
Contribuabilii au la dispoziție pe site-ul ANAF la secțiunea “Toate formularele cu explicații” atât formularele de utilizat, cât și instrucțiunile de completare a acestora.
Spațiul Privat Virtual oferă contribuabililor persoane fizice și persoane juridice toate facilitățile comunicării electronice a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum și a altor informații și înscrisuri în legătură cu situația financiară sau fiscală proprie.
Înregistrarea în SPV se face facil și rapid prin accesarea site-ului: www.anaf.ro, în secțiunea: "Înregistrare în Spațiul Privat Virtual" - rubrica "Înregistrare Utilizatori persoane fizice și juridice", iar logarea se realizează cu ajutorul unui user-name și a unei parole.
Instrucțiunile pentru înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice în Spațiul Privat Virtual sunt publicate pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală www.anaf.ro, accesând secțiunea "Înregistrare în Spațiul Privat Virtual" - rubrica "Instrucțiuni persoane fizice".
Persoanele care dețin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spațiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.
Prin utilizarea Spațiului Privat Virtual se pot primi electronic documente și acte administrativ fiscale emise de Ministerul Finanțelor / Agenția Națională de Administrare Fiscală.
SPV este disponibil 24h/24h, 7zile/7zile, nu implică nici un cost și oferă posibilitatea de a depune electronic declarații (212, 204, 208, 230) și de a solicita diferite documente: situația obligațiilor de plată, nota de plată, situația contribuțiilor de asigurări sociale declarate de angajatori, certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit, certificatul de cazier fiscal. Totodată, prin intermediul SPV, contribuabilii persoane fizice pot face plata obligațiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghișeul.ro.
De asemenea, la sediile Administrațiilor Județene ale Finanțelor Publice Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, administraţii din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Iaşi, și la sediile serviciilor fiscale teritoriale, sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare în sistem self service, în scopul accesării serviciilor oferite de Agenția Națională de Administrare Fiscală, asigurând totodată și îndrumarea corespunzătoare în utilizarea serviciilor la distanță (înregistrarea în SPV, completarea și transmiterea Declarației Unice).
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi invită contribuabilii persoane fizice și juridice să se înregistreze/înroleze în Spațiul Privat Virtual, pentru a beneficia de avantajele comunicării on-line cu administrația fiscală.