Se schimba modalitatea in care poti sa iti scoti PASAPORTUL

Pasapoartele vor putea fi ridicate de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta acestor documente, respectiv de la orice reprezentanta diplomatica a Romaniei in strainatate, existand si posibilitatea de a fi expediate la domiciliul solicitantilor, conform unui proiect de HG.  

Noile prevederi sunt prevazute in proiectul Hotararii Guvernului pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, aprobate prin HG nr. 94/2006.   Proiectul de HG a fost lansat in dezbatere publica joi, pentru 10 zile, de Ministerul Afacerilor Interne.  

Acest proiect da cetatenilor posibilitatea de a opta pentru ridicarea pasaportului de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, respectiv de la orice reprezentanta diplomatica a Romaniei in strainatate, indiferent de locul depunerii cererii de eliberare a documentului de calatorie.  

Mai mult, initiativa legislativa confera posibilitatea ca, in functie de optiunea solicitantilor, pasaportul simplu electronic sa fie expediat la domiciliul titularului, sau dupa caz, la cel al persoanei care a formulat cererea, sub conditia ca acestia sa suporte cheltuielile de expeditie aferente.  

Proiectul supus dezbaterii publice propune si eliminarea fotocopiilor de pe documente, acest lucru nemaifiind necesar ca urmare a faptului ca originalele acestor acte vor fi scanate in momentul depunerii cererii de catre cetatean, precizeaza initiatorii.  

Un alt element de noutate, menit a facilita emiterea pasaportului simplu electronic in cazul copiilor ce nu au implinit varsta de 14 ani, este acceptarea si a duplicatelor de pe procurile speciale sau declaratiile privind acordul celuilalt parinte referitor la eliberarea documentului de calatorie pentru minor, arata MAI.  

Aceasta prevedere va fi aplicabila procurilor sau declaratiilor celuilalt parinte, autentificate si eliberate incepand cu data de 1 ianuarie 2013. Documentele eliberate anterior (in original) vor putea fi folosite in continuare, pe intreaga lor perioada de valabilitate, aceasta prevedere urmarind a nu crea disconfort cetatenilor, prin instituirea obligatiei de a obtine din nou documentele, de aceasta data dupa noua procedura, mai precizeaza MAI. 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Buletinul cu cip complică viața românilor: Cetățenii, obligați să aducă dovada domiciliului la ghișeu. Nu există cititoare!

Thursday, 27 November 2025

Aproape 900.000 de români au ales până acum să treacă la noul card de identitate electronic, un act de dimensiunea unui card bancar care promite securitate sporită și acces la servici...

Patru trenuri CFR Călători vor purta nume simbolice de Ziua Națională a României!

Thursday, 27 November 2025

Patru dintre trenurile care vor circula pe 1 decembrie, de Ziua Națională a României, vor purta nume simbolice inspirate de personalități marcante ale vremii, contribuind astfel la evocarea ...

Acțiune a Poliției Locale Botoșani împotriva parcărilor ilegale!

Thursday, 27 November 2025

În intervalul 24 – 26 noiembrie 2025, polițiștii locali au acționat în conformitate cu prevederile legale ale HCL nr. 292/2017 și ale OUG nr. 195/2002, și au aplicat un număr t...