Scăpăm de o întreagă bătaie de cap: Certificatul de atestare fiscală va putea fi obținut online. Urmează și digitalizarea procesului de autorizare a vânzărilor de mașini

Cetăţenii şi notarii publici vor putea obţine online de la primării certificatele de atestare fiscală ale persoanelor fizice, fără a mai fi necesară deplasarea lor la Direcţiile de Taxe şi Impozite Locale pentru obţinerea acestor acte solicitate la realizarea tranzacţiilor imobiliare.

Anunțul a fost făcut de preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea, care a explicat că o nouă platformă va permite aceste operaţiuni este dezvoltată în prezent de Autoritatea pentru Digitalizarea României în cadrul sistemului naţional de interconectare.

 

Platforma va fi funcţională într-o lună în Bucureşti, iar ulterior, cel mai probabil de la mijlocul lunii noiembrie, în toată ţara.

”E vorba de accesarea certificatului de atestare fiscală atât de cetăţean, dar mai ales de notarii publici, care operează tranzacţii imobiliare şi care solicitau de fiecare dată cetăţeanului acel certificat de atestare fiscală. Nu va mai fi nevoie de acest certificat de atestare fiscală, pentru că notarul îl va putea descărca în format electronic, semnat calificat de către primăria respectivă şi în acelaşi timp vom pune la dispoziţia cetăţeanului o interfaţă prin care îşi va putea descărca, la rândul lui, acest certificat de atestare fiscală, care să îi ateste că nu are datorii faţă de administraţia publică locală unde îşi are domiciliul”, a afirmat Octavian Oprea, la Smart Transformation Forum 2021.

Şeful ADR a menţionat că următoarea etapă din dezvoltarea sistemului de interconectare va fi digitalizarea procesului de autorizare a vânzării de maşini.

”În urma unei analize, ne-am dat seama că cel mai solicitat serviciu public din România este înstrăinarea de autovehicule de la o persoană la alta. Şi tot pentru a rezolva această problemă şi pentru a reduce numărul de drumuri pe care cetăţeanul le efectuează la ghişeu, am hotărât ca tot prin acest sistem de interconectare să punem la dispoziţia autorităţilor competente, cum ar fi primăriile şi Direcţia de Înmatriculări, informaţii care să scutească cetăţeanul de prostul obicei de a duce copii. Informaţiile vor fi verificate în timp real. Dacă cetăţeanul îndeplineşte toate criteriile necesare pentru a-şi înstrăina autovehiculul va apărea un check verde, se va genera un certificat semnat calificat pe care instituţia îl va înmagazina şi pe care îl va putea păstra ca dovadă că cetăţeanul a îndeplinit toţi aceşti paşi”, a mai adăugat Oprea.

 

Spune-ne opinia ta