SC NOVA APASERV: Clarificari cu privire la facturare si relatia cu asociatiile de proprietari

În legătură cu o serie de declaraţii apărute în ultimile zile în presă, conducerea SC Nova Apaserv SA doreşte să facă unele clarificări. Aplicarea facturării la limita de proprietate nu va transfera activitatea de încasare a serviciilor în sarcina asociaţiilor de proprietari, aşa cum greşit s-a înţeles. Facturile se vor achita în continuare la casieriile societăţii, precum şi prin alte modalităţi de plată ce vor fi implementate în viitor de operator.

În acelaşi timp, asociaţiilor de proprietari nu le va reveni nicio altă sarcină în afara celor prevăzute de legislaţia în vigoare care reglementează activitatea acestora. Diferenţele de consum ce pot fi înregistrate între contorul de pe scara blocului şi cele din apartamente vor fi reduse la minim, dacă asociaţia de proprietari îşi va îndeplini atribuţiile în calitate de administrator de condominiu şi reprezentant legal al proprietarilor.

Conform Legii 230 din iulie 2007, privind asociaţiile de proprietari, instalaţiile din subsol şi cele verticale sunt proprietate comună. Acestea trebuie reparate şi menţinute în stare de siguranţă de către toţi factorii implicaţi: proprietari, asociaţie sau comitet executiv al acesteia. Neluarea tuturor măsurilor în acest sens constituie contravenţie şi se sancţionează, de către instituţiile abilitate, cu amenzi detaliate de aliniatul 2 din legea de ami sus. Tot amenzi sunt prevăzute pentru "neexecutarea de către proprietar a lucrărilor de întreţinere, reparaţii sau de înlocuire a elementelor de construcţii şi instalaţii aflate în proprietatea sa individuală, dacă aceasta este de natură să aducă prejudicii celorlalţi proprietari".

Aşa cum şi Daniel Alexandru, directorul general adjunct al ANRSC, arăta zilele trecute, gestionarea situaţiilor referitoare la verificarea şi repartizarea consumurilor revine conducerii asociaţiei de proprietari. Aceasta are toate instrumentele necesare pentru soluţionarea problemelor ce pot apărea, mai ales că "proprietarul este obligat să accepte accesul în apartamentul său al unui delegat al asociaţiei, atunci când este necesar să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună", cu sau fără preaviz, în funcţie de gravitatea situaţiei, conform art.15 din Legea asociaţiilor de proprietari.

În aceste condiţii, facturarea la branşament nu va crea situaţii problematice deosebite, botoşănenii urmând să intre astfel în cadrul legal, S.C. Nova Apaserv S.A Botoşani având competenţa de operare până la limita de proprietate, deci până la contorul de branşament.

 

Director general,
dr. ing. Maricel Georgescu


 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Adolescent de 13 ani, mort după ce mopedul pe care circula s-a izbit de un tractor pe un drum din Suceava!

Friday, 15 November 2024

Un moped pe care se aflau doi tineri de 13 și 15 ani s-a izbit de un tractor care circula pe raza localității Bosanci din Suceava. Una dintre persoanele de pe moped (tânărul de 13 ani) a ...

Echipa ISU Botoșani, vicecampioana națională la minifotbal +40 de ani (OLD BOYS)! (foto)

Friday, 15 November 2024

"Cupa A.S.P.R la minifotbal +40 de ani” s-a desfășurat în perioada 12-15 noiembrie la Galați. Lotul sportiv OLD BOYS al ISU Botoșani este la prima participare și este format d...

Zeci de permise și certificate de înmatriculare reținute de polițiști în această săptămână!

Friday, 15 November 2024

De la începutul săptămânii, polițiștii botoșăneni au acționat pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale, intervenind la peste 160 de evenimente, majoritatea sesizate pri...