SC NOVA APASERV: Clarificari cu privire la facturare si relatia cu asociatiile de proprietari

În legătură cu o serie de declaraţii apărute în ultimile zile în presă, conducerea SC Nova Apaserv SA doreşte să facă unele clarificări. Aplicarea facturării la limita de proprietate nu va transfera activitatea de încasare a serviciilor în sarcina asociaţiilor de proprietari, aşa cum greşit s-a înţeles. Facturile se vor achita în continuare la casieriile societăţii, precum şi prin alte modalităţi de plată ce vor fi implementate în viitor de operator.

În acelaşi timp, asociaţiilor de proprietari nu le va reveni nicio altă sarcină în afara celor prevăzute de legislaţia în vigoare care reglementează activitatea acestora. Diferenţele de consum ce pot fi înregistrate între contorul de pe scara blocului şi cele din apartamente vor fi reduse la minim, dacă asociaţia de proprietari îşi va îndeplini atribuţiile în calitate de administrator de condominiu şi reprezentant legal al proprietarilor.

Conform Legii 230 din iulie 2007, privind asociaţiile de proprietari, instalaţiile din subsol şi cele verticale sunt proprietate comună. Acestea trebuie reparate şi menţinute în stare de siguranţă de către toţi factorii implicaţi: proprietari, asociaţie sau comitet executiv al acesteia. Neluarea tuturor măsurilor în acest sens constituie contravenţie şi se sancţionează, de către instituţiile abilitate, cu amenzi detaliate de aliniatul 2 din legea de ami sus. Tot amenzi sunt prevăzute pentru "neexecutarea de către proprietar a lucrărilor de întreţinere, reparaţii sau de înlocuire a elementelor de construcţii şi instalaţii aflate în proprietatea sa individuală, dacă aceasta este de natură să aducă prejudicii celorlalţi proprietari".

Aşa cum şi Daniel Alexandru, directorul general adjunct al ANRSC, arăta zilele trecute, gestionarea situaţiilor referitoare la verificarea şi repartizarea consumurilor revine conducerii asociaţiei de proprietari. Aceasta are toate instrumentele necesare pentru soluţionarea problemelor ce pot apărea, mai ales că "proprietarul este obligat să accepte accesul în apartamentul său al unui delegat al asociaţiei, atunci când este necesar să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună", cu sau fără preaviz, în funcţie de gravitatea situaţiei, conform art.15 din Legea asociaţiilor de proprietari.

În aceste condiţii, facturarea la branşament nu va crea situaţii problematice deosebite, botoşănenii urmând să intre astfel în cadrul legal, S.C. Nova Apaserv S.A Botoşani având competenţa de operare până la limita de proprietate, deci până la contorul de branşament.

 

Director general,
dr. ing. Maricel Georgescu


 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Necaz în pragul iernii: Focul l-a lăsat fără acoperiș deasupra capului!

astăzi, 07:22

Nenorocirea s-a întâmplat în localitatea Coțușca. Casa și o magazie de lemne au fost cuprinse de flăcări. În momentul izbucnirii incendiului, proprietarul nu era acasă, i...

Doi avocați și o soție…

astăzi, 07:15

Un avocat isi viziteaza un coleg de studiu la sfarsit de saptamna, in locuinta acestuia la tara. Gazda este chemata cu treburi urgente in oras. La intoarcere afla ca fostul sau coleg de studiu a fost,...

Calendar ortodox, 28 octombrie: Sf. Ier. Iachint, Mitropolitul Ţării Româneşti; Sf. Mc. Terentie, soţia sa Neonila şi cei 7 fii

astăzi, 07:00

Sfântul Iachint s-a născut la sfârşitul secolului al 13-lea. A urmat înaltele şcoli ale vremii, desă­vârşindu-şi cunoaşterea teologică la Constantinopol, alături d...