Sanatate: Un ou pe zi scade presiunea sangelui

Un ou consumat in fiecare zi poate mentine presiunea sangelui in limitele normale. Cercetatorii au demonstrat ca ouale contin proteine, care actioneaza la fel ca medicamentele folosite pentru scaderea presiunii sangelui, informeaza Daily Mail.

Descoperirea vine la cateva zile dupa ce un grup de cercetatori a demolat mitul coform caruia consumul oualelor creste riscul unui atac de cord. Conform noului studiu, ouale ajuta activitatea cardiaca, stabilizand presiunea sangelui.

Cercetatorii canadieni, de la Universitatea Alberta, au demonstrat ca atunci cand ouale intra in contact cu stomacul, acestea produc enzime care stabilizeaza presiunea sangelui.

Totusi, oamenii de stiinta au afirmat ca este nevoie de cercetari aprofundate pentru a demonstra acest fapt si in afara laboratorului. Studiul a demonstrat ca nivelul de colesterol continut de ou este foarte mic si nu poate provoca un atac de cord.

"Aceasta conceptie gresita, despre oua, conform careia consumul acestui produs creste riscurile unui atac de cord si ridica nivelul de colesterol in sange, trebuie corectata. Grasimile saturate, continute in ou, au un efect foarte bun asupra presiunii sangelui, mentinand-o la un nivel normal. Populatia trebuie incurajata sa introduca aceste alimente in dietele lor zilnice", a declarat cercetatorul Bruce Griffin.

Asociatia pentru Protectia Impotriva Bolilor de Inima a stabilit, in 2005, o limita de consum pentru oua, sugerand ca acestea sa fie incluse in meniu numai de trei ori pe saptamana.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Frumusețea credinței și spectacolul naturii: Mănăstirea Vorona privită prin obiectivul aparatului de fotografiat! - FOTO

Tuesday, 11 August 2026

Când credința omului întâlnește splendoarea naturii. Maica Sofronia surprinde prin obiectivul aparatului de fotografiat secvențe ale trăirii care ne fac inima să tresalte de buc...

Nordul județului Botoșani, sub asediul ciorilor! - VIDEO

Tuesday, 11 August 2026

Peste 50% din producția de floarea-soarelui este deja afectată în unele sole, iar cultura nici măcar nu a ajuns la maturitate. Porumbul aflat încă în faza de lapte este și el at...

Biserica unei parohii din Botoșani a fost resfințită și a primit hramul Sfântului Efrem cel Nou

Tuesday, 11 August 2026

Biserica Parohiei „Adormirea Maicii Domnului” din Dolina, județul Botoșani, a fost resfințită duminică de Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul, Episcop vicar al Arhiepiscop...