Aceasta este concluzia brutală a unui studiu făcut de Inspector Auto, un portal care oferă servicii de verificare online a vehiculelor rulate și care asigură și servicii de asistență a cumpărătorului la inspecția unui vehicul second-hand. Potrivit acestui portal, profitul pe care îl obține un vânzător de mașini second-hand în urma măsluirii kilometrajului poate să treacă fără probleme de 500 de euro.
Costurile acestei măsuri ilegale sunt reduse, implicând adesea unelte pe care majoritatea vânzătorilor de autovehicule le au deja, cum ar fi un laptop sau o tabletă, un conector OBD II și un program care să le permită să modifice rulajul respectivelor vehicule.
De cele mai multe ori, un samsar va modifica rulajul unui vehicul cu câteva zeci de mii de kilometri, dar în unele cazuri depistate de cei de la Inspector Auto, frauda a mers mai departe și au fost ”dați înapoi” sute de mii de kilometri. Vorbim despre diferențe de la 400.000 sau 500.000 de kilometri care ajung la puțin peste 100.000 de kilometri odată ce autovehiculul respectiv a ajuns în România.
În multe alte țări din Uniunea Europeană și nu numai, acest tip de fraudă se pedepsește strict și cei care fac acest lucru riscă închisoarea, pe când legislația din România nu este atât de severă, iar demonstrarea înșelăciunii este mai dificilă la noi.
În cazul în care vă întrebați cum s-a ajuns la suma din titlu, aflați că șapte din zece mașini second-hand la vânzare în România verificate de Inspector Auto în primele opt luni ale anului au kilometrajul măsluit. Majoritatea sunt vehicule de import, iar portalul respectiv estimează că aproximativ 90.000 de autovehicule au fost afectate de acest tip de fraudă. Mai departe...