Prin această ordonanță de urgență se lărgeÅŸte sfera persoanelor care pot ocupa această funcÅ£ie. De acum, selecÈ›ia managerilor se poate face È™i din rândul altor categorii de specialiÅŸti cu experienţă ÅŸi abilităţi de conducere dovedite. Până în acest moment, exista obligaÅ£ia managerilor din spitalele clinice de a fi cadru universitar sau medic primar. Această măsură îngrădea în mod nejustificat accesul la această funcÅ£ie, cu consecinÅ£e negative în procesul de selecÅ£ie pentru ocuparea acestei funcÅ£ii ÅŸi în desfășurarea activității de management.
Pentru a asigura o conducere cât mai profesionistă a spitalelor, au fost extinse È™i incompatibilitățile pentru manager ÅŸi ceilalÅ£i membri ai comitetului director (director medical, director financiar-contabil ÅŸi, în spitalele cu peste 400 de paturi, directorul de îngrijiri). Astfel, aceste funcÈ›ii devin incompatibile cu cele de conducere, administrare ÅŸi control la nivelul partidelor politice sau al societăţilor comerciale.
De asemenea, este extins conflictul de interese pentru persoanele din conducerea spitalelor ÅŸi cu:
- deÅ£inerea de către soÅ£ul/soÅ£ia, rudele ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ai managerului, a funcÅ£iei de membru în comitetul director, ÅŸef de secÅ£ie, laborator sau serviciu medical sau a unei alte funcÅ£ii de conducere, inclusiv de natură administrativă, în cadrul spitalului la care persoana în cauză exercită funcÅ£ia de manager;
- alte situaÅ£ii în care managerul, soÅ£ul/soÅ£ia, rudele ori afinii managerului până la gradul al IV-lea inclusiv au un interes de natură patrimonială care ar putea influenÅ£a îndeplinirea cu obiectivitate a funcÅ£iei de manager.
Pentru șefii de secții vor fi organizate concursuri, deoarece aceasta reprezintă metoda cea mai obiectivă şi transparentă pentru desemnarea celei mai potrivite persoane pentru ocuparea acestor funcţii.
Potrivit actului normativ, condițiile de exercitare a activităților de manager vor fi stabilite prin ordin al ministrului sănătății și prin contractul de management.
