Reguli noi care îi privesc pe managerii de spitale!

Guvernul a adoptat, miercuri, o Ordonanță de urgență pentru modificarea È™i completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, care aduce schimbări importante în privinÈ›a selectării managerilor unităților sanitare publice, prin eliminarea restricÈ›iilor privind participarea la concurs È™i deschiderea competiÈ›iei în selectarea celor mai competenÈ›i directori.

Prin această ordonanță de urgență se lărgeÅŸte sfera persoanelor care pot ocupa această funcÅ£ie. De acum, selecÈ›ia managerilor se poate face È™i din rândul altor categorii de specialiÅŸti cu experienţă ÅŸi abilităţi de conducere dovedite. Până în acest moment, exista obligaÅ£ia managerilor din spitalele clinice de a fi cadru universitar sau medic primar. Această măsură îngrădea în mod nejustificat accesul la această funcÅ£ie, cu consecinÅ£e negative în procesul de selecÅ£ie pentru ocuparea acestei funcÅ£ii ÅŸi în desfășurarea activității de management.

Pentru a asigura o conducere cât mai profesionistă a spitalelor, au fost extinse È™i incompatibilitățile pentru manager ÅŸi ceilalÅ£i membri ai comitetului director (director medical, director financiar-contabil ÅŸi,  în spitalele cu peste 400 de paturi, directorul de îngrijiri). Astfel, aceste funcÈ›ii devin incompatibile cu cele de conducere, administrare ÅŸi control la nivelul partidelor politice sau al societăţilor comerciale.

De asemenea, este extins conflictul de interese pentru persoanele din conducerea spitalelor ÅŸi cu:
  • deÅ£inerea de către soÅ£ul/soÅ£ia, rudele ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ai managerului, a funcÅ£iei de membru în comitetul director, ÅŸef de secÅ£ie, laborator sau serviciu medical sau a unei alte funcÅ£ii de conducere, inclusiv de natură administrativă, în cadrul spitalului la care persoana în cauză exercită funcÅ£ia de manager;
  • alte situaÅ£ii în care managerul, soÅ£ul/soÅ£ia, rudele ori afinii managerului până la gradul al IV-lea inclusiv au un interes de natură patrimonială care ar putea influenÅ£a îndeplinirea cu obiectivitate a funcÅ£iei de manager.
În plus, un manager sau membrii comitetului director nu vor avea voie să primească finanÈ›are pentru activităţile didactice sau de cercetare ÅŸtiinÅ£ifică din partea furnizorilor de bunuri ÅŸi servicii ai spitalului. O eventuală finanÅ£are ar putea afecta exercitarea funcÅ£iei de manager în condiÅ£ii de imparÅ£ialitate, existând riscul avantajării sub diverse forme a respectivilor furnizori în relaÅ£ia cu spitalul.

Pentru șefii de secții vor fi organizate concursuri, deoarece aceasta reprezintă metoda cea mai obiectivă şi transparentă pentru desemnarea celei mai potrivite persoane pentru ocuparea acestor funcţii.

Potrivit actului normativ, condițiile de exercitare a activităților de manager vor fi stabilite prin ordin al ministrului sănătății și prin contractul de management.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Peste 150 de firme din Botoșani au ales să angajeze muncitori străini, în lipsa forței de muncă locale!

astăzi, 19:15

Peste 150 de companii din judeÈ›ul BotoÈ™ani apelează la angajaÈ›i străini, a anunÈ›at joi, în cadrul unei È™edinÈ›e a Colegiului Prefectural, Daniela Lozneanu, inspector-È™ef al Inspectoratul...

Zeci de tone de furaje au ars într-un incendiu produs în județul Botoșani. Pompierii s-au luptat trei ore cu flăcările!

astăzi, 18:06

În această după-amiază, din această cauză, aproximativ 35 de tone de furaje au ars într-o gospodărie din localitatea Draxini. Alarma a fost dată chiar de proprietar, care a observat...

AJOFM Botoșani: Peste 2.000 de persoane au reușit să se angajeze în primele nouă luni ale anului 2025!

astăzi, 17:50

În perioada ianuarie-septembrie 2025, au fost integrate pe piaÈ›a muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forÈ›ei de muncă implementate de AgenÈ›ia JudeÈ›eană pentru Ocuparea ForÈ...