La inițiativa viceprimarului Marian Murariu, responsabilul de lucrări din cadrul firmei Elsaco - cea care execută lucrările, a oferit, joi, explicații cu privire la etapele derulării acestui proiect, încercând să lămurească și aspectele care au atras nu de puține ori un val de nemulțumire din partea beneficiarilor acestor lucrări, și anume cetățenii, dar și motivele care au generat întârzieri.
Valoarea proiectului se ridică la 31,195 milioane lei, data începerii proiectului fiind 6 aprilie 2015. În total au fost 67 de străzi intrate pe acest sistem de extindere a rețelelor de canalizare și apă. În prima etapă au fost 24 de străzi, iar în a doua etapă 43 de străzi.

Proiectul a fost împărțit pe sectoare, respectiv Tulbureni, Ion Creangă - cu toate străzile din zona respectivă, Împărat Traian - cu străzile adiacente și Zona Industrială. Potrivit reprezentantului constructorului, zona Tulbureni, ca execuție, este gata și urmează refacerile la partea carosabilă. Zona Ion Creangă, ca execuție, este de asemenea finalizată. Au mai rămas de executat lucrări pe strada Tunari, pe o porțiune de 100 de metri, unde se va intra în cel mai scurt timp.
În zona Împărat Traian, pe aproximativ 70% din străzi lucrările sunt executate, urmează să se intre pe zona de refaceri.
Potrivit reprezentantului firmei Elsaco, strada Doboșari se va termina în scurt timp, în maximum o săptămâna, iar strada Hatman Arbore va intra în execuție. Pe strada Mușat Vodă se lucrează deja de o lună.
"Mușat Vodă este o stradă foarte complexă. Ea este la baza tuturor străzilor din zona Împărat Traian și toate apele pluviale s-au adunat în acea zonă, este o zonă de mlaștină și se lucrează la adâncimi de patru-cinci metri plus montarea unor echipamente. În Zona Industrială, pe strada Peco au rămas traversările pe sub linia de cale ferată, așteptăm niște avize de la CFR, zona Cătămărăști este executată, urmează probe, teste, apoi refaceri", a mai precizat Cornel Iurac.

Deși pe o bună parte din străzile prinse în acest proiect lucrările de execuție s-au finalizat, refacerea carosabilului nu s-a putut face din cauza condițiilor meteo, sau au apărut probleme, de genul prăbușirilor, din cauza solului.
"Refacerea nu o putem face în orice condiții atmosferice și știm foarte bine că în luna septembrie a plouat, dacă există umiditate mare în sol nu este recomandat să facem acea refacere chiar dacă drumul este balastat pentru că există riscul să se producă acele tasări ale terenului sau prăbușiri. Sunt o serie de străzi, finalizate, chiar multe, la care așteptăm un moment prielnic pentru a interveni și a aduce drumul la stadiul inițial. Am întâmpinat probleme și datorită conjuncturii terenului, și datorită faptului că nu toate străzile au rigole pentru colectarea apelor pluviale, și sunt foarte multe izvoare subterane. Pe strada Împărat Traian sunt foarte multe izvoare, multe străzi care nu au rigole, am întâmpinat și probleme din partea cetățenilor. Acea zonă nu a beneficiat de canalizare până acum, pe străzile Moara de Foc, Mușat Vodă, Cașin, Eroilor, Libertății, 1 Mai", a mai spus reprezentantul firmei Elsaco.
Potrivit acestuia, pe perioada execuției nu au existat modificări majore ale proiectului, singurele modificări au ținut de corelarea și adaptarea în teren între rețeaua proiectată și rețelele de utilități publice existente în teren.
"Vrem să finalizăm acest proiect până în aprilie, nu putem lucra cinci ani în oraș", a conchis responsabilul de lucrări din cadrul Elsaco.
"Domnul Iurac a intrat ca responsabil de lucrări la jumătatea lunii august, s-au accelerat foarte mult lucrările de când a intrat dumnealui, iar colaborarea și comunicarea este foarte bună și se vede în șantier un progres foarte mare", a menționat viceprimarul Marian Murariu.