Proiectul de extindere a rețelei de apă în municipiul Botoșani: În ce zone se intervine și când scăpăm de noroaie și străzi sparte!

Nervi din partea cetățenilor, mașini rămase captive după ce asfaltul s-a surpat, dar și piedici puse de unii botoșăneni sau reclamații anonime, sunt câteva dintre problemele ivite în cadrul amplului proiect aflat în curs de implementare în municipiul Botoșani, în cadrul căruia se extinde rețeaua de alimentare cu apă și canalizare. Iar ca o nemulțumire generală a cetățenilor care locuiesc pe o parte dintre străzile pe care s-a intervenit este faptul că, după încheierea lucrărilor, carosabilul nu a fost readus la stadiul inițial, oamenii fiind nevoiți să circule prin noroaie.

La inițiativa viceprimarului Marian Murariu, responsabilul de lucrări din cadrul firmei Elsaco - cea care execută lucrările, a oferit, joi, explicații cu privire la etapele derulării acestui proiect, încercând să lămurească și aspectele care au atras nu de puține ori un val de nemulțumire din partea beneficiarilor acestor lucrări, și anume cetățenii, dar și motivele care au generat întârzieri.

Valoarea proiectului se ridică la 31,195 milioane lei, data începerii proiectului fiind 6 aprilie 2015. În total au fost 67 de străzi intrate pe acest sistem de extindere a rețelelor de canalizare și apă. În prima etapă au fost 24 de străzi, iar în a doua etapă 43 de străzi. 

"În acest moment sunt finalizate aproximativ 54 de străzi. Proiectul se apropie de partea finală a sa. Întârzierea nu este foarte mare. Firma care a câștigat licitația este din Cluj, noi, Elsaco Electronic, am preluat o parte din lucrări ca subantreprenor. La un moment dat, atât liderul asocierii, cât și furnizorul de materiale aprobat în cadrul proiectului, au intrat în insolvență, lucru care a dus automat la renegocierea unor contracte, găsirea și aprobarea altor furnizori, și toate aceste elemente au dus la un decalaj în execuția lucrărilor. Elsaco a asigurat mare parte din finanțarea acestui proiect și efortul depus a fost unul major în finanțarea proiectului. În august, septembrie, octombrie, au intrat în execuție 43 de străzi. Volumul a fost mult mai mare comparativ cu celelalte lucrări executate anterior, bineînțeles asta din dorința noastră de a finaliza cât mai repede proiectul. Lucrările rămase au fost lucrări de o complexitate mare, cu săpături de peste 7 metri, nu în ultimul rând au fost și condițiile atmosferice, sunt lucrări care se execută în zonă deschisă", a precizat Cornel Iurac, responsabil cu proiectul în cadrul companiei Elsaco.

Proiectul a fost împărțit pe sectoare, respectiv Tulbureni, Ion Creangă - cu toate străzile din zona respectivă,  Împărat Traian - cu străzile adiacente și Zona Industrială. Potrivit reprezentantului constructorului, zona Tulbureni, ca execuție, este gata și urmează refacerile la partea carosabilă. Zona Ion Creangă, ca execuție, este de asemenea finalizată. Au mai rămas de executat lucrări pe strada Tunari, pe o porțiune de 100 de metri, unde se va intra în cel mai scurt timp. 

În zona Împărat Traian, pe aproximativ 70% din străzi lucrările sunt executate, urmează să se intre pe zona de refaceri.

Potrivit reprezentantului firmei Elsaco, strada Doboșari se va termina în scurt timp, în maximum o săptămâna, iar strada Hatman Arbore va intra în execuție. Pe strada Mușat Vodă se lucrează deja de o lună. 

"Mușat Vodă este o stradă foarte complexă. Ea este la baza tuturor străzilor din zona Împărat Traian și toate apele pluviale s-au adunat în acea zonă, este o zonă de mlaștină și se lucrează la adâncimi de patru-cinci metri plus montarea unor echipamente. În Zona Industrială, pe strada Peco au rămas traversările pe sub linia de cale ferată, așteptăm niște avize de la CFR, zona Cătămărăști este executată, urmează probe, teste, apoi refaceri", a mai precizat Cornel Iurac.

Deși pe o bună parte din străzile prinse în acest proiect lucrările de execuție s-au finalizat, refacerea carosabilului nu s-a putut face din cauza condițiilor meteo, sau au apărut probleme, de genul prăbușirilor, din cauza solului.

"Refacerea nu o putem face în orice condiții atmosferice și știm foarte bine că în luna septembrie a plouat, dacă există umiditate mare în sol nu este recomandat să facem acea refacere chiar dacă drumul este balastat pentru că există riscul să se producă acele tasări ale terenului sau prăbușiri. Sunt o serie de străzi, finalizate, chiar multe, la care așteptăm un moment prielnic pentru a interveni și a aduce drumul la stadiul inițial. Am întâmpinat probleme și datorită conjuncturii terenului, și datorită faptului că nu toate străzile au rigole pentru colectarea apelor pluviale, și sunt foarte multe izvoare subterane. Pe strada Împărat Traian sunt foarte multe izvoare, multe străzi care nu au rigole, am întâmpinat și probleme din partea cetățenilor. Acea zonă nu a beneficiat de canalizare până acum, pe străzile Moara de Foc, Mușat Vodă, Cașin, Eroilor, Libertății, 1 Mai", a mai spus reprezentantul firmei Elsaco.

Potrivit acestuia, pe perioada execuției nu au existat modificări majore ale proiectului, singurele modificări au ținut de corelarea și adaptarea în teren între rețeaua proiectată și rețelele de utilități publice existente în teren. 

"Vrem să finalizăm acest proiect până în aprilie, nu putem lucra cinci ani în oraș", a conchis responsabilul de lucrări din cadrul Elsaco. 

"Domnul Iurac a intrat ca responsabil de lucrări la jumătatea lunii august, s-au accelerat foarte mult lucrările de când a intrat dumnealui, iar colaborarea și comunicarea este foarte bună și se vede în șantier un progres foarte mare", a menționat viceprimarul Marian Murariu.


 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Proiect al Senatului: Medicamentele care conţin substanţe stupefiante şi psihotrope, puse sub control!

astăzi, 19:45

Senatorul PSD Robert Cazanciuc a declarat, în plen, că acest proiect de act normativ va da Poliţiei şi DIICOT un instrument mai eficient în lupta împotriva drogurilor. „A...

Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naţionale de Mediu, în control privind gestionarea deșeurilor!

astăzi, 18:45

În luna octombrie 2024 Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naţionale de Mediu a efectuat un număr de 86 acțiuni de inspecţie și control: 44 de inspecţiile fiind neplanificate și 4...

Percheziții în două unități medicale din Moldova, ce au descoperit polțiștii!

astăzi, 17:50

Poliția a descins la spitalul de Psihiatrie Socola din Iași într-un dosar cu certificate false de handicap. Persoane din mediul medical au favorizat internări fictive, acordarea de concedii d...