Program de formare a cadrelor didactice in domeniul tematicilor europene

Institutul European din România (IER) în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) organizează un program de formare profesională a cadrelor didactice în domeniul afacerilor europene, finanţat de Comisia Europeană prin Reprezentanţa Comisiei Europene în România, în baza contractului de finanţare semnat ca urmare a licitaţiei PN/2011-11/BUC.

Acest program de formare este acreditat C.N.F.P. și se adresează cadrelor didactice din toate cele trei cicluri de învăţământ: primar, gimnazial şi liceal care predau discipline şcolare în care tematica Uniunii Europene este subiect de lecţie sau parte a unor lecţii de geografie, istorie, educaţie civică, cultură civică şi orice altă disciplină şcolară din curriculumul opţional.

În cadrul acestui program are loc câte o sesiune de formare de două zile în fiecare din centrele: Bucureşti, Iaşi, Cluj, pentru fiecare din cele trei cicluri de învăţământ: primar, gimnazial, liceal.

Agenda cursului constă în module centrate pe următoarele tematici: istoria şi instituţiile UE, politicile UE, Strategia EU2020, oportunităţi de programe educaţionale europene şi Spaţiul profesorului, astfel:
Istoricul şi instituţiile UE – prezentare interactivă
- scurt istoric al Uniunii Europene: evoluţia UE din perspectivele extinderii, tratatelor şi competenţelor
- cadrul instituţional: ansamblul instituţiilor şi organismelor UE, instituţiile din triunghiul decizional - Parlamentul European, Consiliul, Comisia Europeană

Principalele politici europene – prezentare interactivă
- ansamblul politicilor şi activităţilor Uniunii
- principalele politici europene de interes pentru elevi: cetăţenia europeană, politica agricolă comună, politica de mediu

Strategia EU 2020 – prezentare interactivă
- obiectivele strategiei şi ţintele stabilite pentru România
- iniţiative ale Uniunii de stimulare a creşterii favorabile incluziunii
- întrebări şi răspunsuri privind strategia Europa 2020

Oportunităţi de programe educaţionale europene – prezentare interactivă
- învăţarea de-a lungul vieţii: obiective strategice şi instrumente existente
la nivel european
- programul Lifelong Learning şi subprogramul Comenius

Au fost prevăzute și activități practice în grupurile de lucru (planificarea unei lecţii pe subiectul abordat în grupul de lucru: stabilirea cadrului de timp şi a metodelor inovative de predare, dezvoltarea unei metode inovative de predare a subiectului abordat în grupul de lucru, structurarea prezentării rezultatului activităţii practice), o dezbatere în plen (prezentarea rezultatului activităţii practice în grupuri de lucru, feed-back din partea participanţilor la prezentările colegilor), ca și discuţii în plen.


Pentru acest program de formare au fost selectate 305 cadre didactice.
In perioada 13-14 iulie 2012, din județul Botoșani au mai participat în cadrul ciclului de învățământ liceal: Prof. Cristina Ciobanu-Ilucă – Grup Şcolar Regina Maria Dorohoi și Prof. Cătălina Dumbrăvanu– Liceul de Artă Ştefan Luchian Botoșani.

Evaluarea cursanţilor s-a realizat prin prezentarea lucrării individuale/grup, respective a unui Plan de lecţie pe un subiect european.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

ITM Botoșani: Informații pentru angajatori privind dialogul social, cu modificările și completările ulterioare!

astăzi, 12:42

Legea nr. 367/2022 privind Dialogul Social, prevede că negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați/lucrători. În cazul în care în...

Botoșănenii, invitați să facă nominalizări pentru Gala Naţională a Excelenţei în Asistenţa Socială!

astăzi, 12:11

Dacă ai nume despre care toată țara ar trebui să afle, trimite-l pe scena Ateneului Român, la cea de-a 11-a ediție a Galei Naționale a Excelenței în Asistența Socială, în ca...

Polițiștii botoșăneni alături de copii în „Școala Siguranței Tedi”!

astăzi, 12:00

Poliţia Română este partener în programul educaţional naţional ,,Şcoala Siguranţei Tedi”, prin intermediul căruia elevii de clasa I îşi însuşesc informaţii util...