Primariile care nu-si platesc datoriile pot intra in procedura de criza financiara sau de insolventa

Din 3.227 de unitati administrativ-teritoriale (primarii), sunt peste 2.400 care nu pot sa-si plateasca din taxe si impozitele locale personalul propriu, ci din cota de TVA defalcata, a declarat ministrul administratiei si internelor, Vasile Blaga. In aceste conditii, Guvernul a aprobat un proiect de lege privind stabilirea cadrului pentru redresarea economica a unitatilor administrativ teritoriale. Potrivit actului normativ, acele unitati care nu isi platesc datoriile vechi pot intra in stadiu de criza financiara si apoi in stare de insolventa. Proiectul mai stabileste modul in care primariile pot iesi din criza financiara sau din insolventa.

In procedura de criza financiara vor intra unitatile care nu mai pot plati datorii mai vechi de 90 zile si care depasesc 15% din bugetul local anual si care nu platesc salariile angajatilor pe o perioada mai mare de 90 de zile. In insolventa vor intra acele primarii care nu-si achita datorii vechi de 120 de zile si care depasesc 50% din bugetul anual si care nu platesc salariile pe o perioada mai mare de 120 de zile de la data scadentei.

"Acest proiect de lege reprezinta o protectie fata de agresivitatea creditorilor si o garantie pentru mediul de afaceri ca-si vor recupera datoriile", a spus Blaga.


In cazul crizei financiare, sunt prevazute cinci etape:

•Ordonatorul principal de credite, care este primarul sau presedintele Consiliului Judetean, in cinci zile lucratoare de la constatarea crizei convoaca consiliul local si sesizeaza imediat directia finantelor publice judeteana sau a municipiului Bucuresti, in functie de fiecare caz.
•Consiliul judetean sau local adopta o hotarare privind existenta crizei si mandateaza ordonatorul principal de credite sa elaboreze un program, un proiect
 Acest proiect de lege reprezinta o protectie fata de agresivitatea creditorilor si o garantie pentru mediul de afaceri ca-si vor recupera datoriile
 
 Vasile Blaga, ministrul Administratiei si Internelor de plan de redresare. Ordonatorul principal de credite solicita, de asemenea, inregistrarea hotararii in registrul local pentru situatii de criza financiara al unitatii administrativ-teritoriale respective.
•Prefectul judetului sau al municipiului Bucuresti constituie un comitet pentru situatie de criza, din care fac parte reprezentanti atat ai autoritatii locale respective cat si finantelor publice si reprezentanti ai structurilor asociative respective.
•In termen de 30 de zile de la constatarea situatiei de criza este obligatoriu sa se prezinte un plan de redresare care cuprinde prezentarea la zi a situatiei economice financiare, masuri care sa asigure prestarea serviciilor publice esentiale, masuri de imbunatatire a managementului, de crestere a gradului de colectare a veniturilor proprii si de reducere a cheltuielilor, precum si o restructurare a conducerii si a aparatului propriu al unitatii administrativ -teritoriale.
•Iesirea din criza financiara se face atunci cand nu s-au mai evidentiat cauzele care au dus la intrarea in criza financiara, pe o perioada de 180 de zile.


In cazul situatiei de insolventa, sunt, de asemenea, mai multe etape:

•In  primul rand, procedura de deschidere a planului de redresare poate fi facuta de orice creditor sau grup de creditori sau de primar ori de presedintele Consiliului Judetean.
•Un judecator sindic pronunta o incheiere de deschidere a procedurii si desemneaza administratorul judiciar si ii si stabileste atributiile.
•De la data deschiderii procedurii se suspenda toate actiunile judiciare sau extra judiciare pentru realizarea creantelor asupra unitatii administrativ teritoriale.
•In urma deschiderii procedurii de insolventa, administratorul judiciar trimite o scrisoare catre toti creditorii pentru a spune exact ce drepturi au, ce restante au de la plata, de la primarie sau Consiliul Judetean, si pentru a stabili tabelul creantelor.
•Planul de redresare va fi aprobat nu de consiliul local, ci de tribunal, si va fi preavizat de catre comitetul creditorilor cu votul a doua treimi din valoarea creantelor.
•In cazul in care nu mai sunt indeplinite conditiile de insolventa, s-au achitat obligatiile mai vechi de 120 de zile, atunci se poate iesi din situatia de insolventa. Se iese din insolventa si daca nu toate obligatiile sunt platite, se poate intra in situatie de criza financiara, daca au ramas obligatii mai vechi de 90 sau in normalitate, daca au ramas de platit doar obligatiile curente.
•In cazul nerespectarii de catre primar sau presedintele Consiliului Judetean a planului de insolventa, administratorul judiciar poate propune suspendarea atributiilor acestuia.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Atmosfera de la sediul PNL Botoșani: Șeful de partid a tras chiulul, aplauze pentru Nicolae Ciucă! (Foto, Video)

astăzi, 21:49

La sediul Partidului Național Liberal (PNL) – Filiala Botoșani din clădirea Vegastel s-au adunat membrii formațiunii politice la nivel de municipiu în așteptarea rezultatelor. Atmo...

Bucurie la USR Botoșani: ”Se pare că oamenii vor o femeie președinte!” (Foto, Video)

astăzi, 21:35

Echipa USR Botoșani, în frunte cu Cristina Lăcătușu, președintele formațiunii politice la nivel de județ, s-a reunit duminică seara la sediul partidului, pentru a urmări împreună...

Primele declarații Ciolacu - Lasconi, după rezultatele de la ora 21.00!

astăzi, 21:23

Rezultatele sunt valabile pentru ora 20.00 și fără a lua în calcul voturile din Diaspora. Declarații Elena Lasconi: „Speranța este vie în România” Elena Lascon...