Primarii trebuie sa ia masuri pentru prevenirea inundatiilor generate de topirea brusca a zapezii

Prefectul Cristian Roman a semnat Ordinul privind aprobarea Planului de masuri pentru preîntâmpinarea producerii unor situaÅ£ii de urgenţă generate de topirea bruscă a zăpezii ÅŸi gheÅ£urilor pe teritoriul judeÅ£ului BotoÅŸani.

Prevederile ordinului vor fi duse la îndeplinire de către autorităţile publice locale ÅŸi instituÅ£iile publice nominalizate în plan. Nerespectarea măsurilor stabilite în plan se constată ÅŸi sancÅ£ionează potrivit prevederilor legale în vigoare.

PLANUL DE MASURI prevede:

1. Supravegherea acumulărilor cu potenţial ridicat de risc, astfel:
-  Fata  Satului, com. ViiÅŸoara;
- Corlăteni, com. Corlăteni;
- Modruz 2, com. Prăjeni;
- Buhăceni, com. Truşeşti;
- Iazul  lui  Iancu, com. Santa  Mare;
- Popeni, com. George  Enescu.

Acumulările mici vor fi monitorizate cu frecvenÅ£a stabilită pentru AtenÅ£ionare de COD  GALBEN.

2. Acordarea unei atenÅ£ii deosebite pentru supravegherea cursurilor de apă  necodificate (mici, de 2 - 3 km), unde, în  cursul  zilei, apa  are  o  curgere  lentă,  noaptea  îngheÅ£ând  ÅŸi  putând  provoca  inundaÅ£ii .

3.Curăţarea  rigolelor  în  localităţi  ÅŸi, în  special  în  satele  cu  expoziÅ£ie  sudică, acolo  unde  radiaÅ£ia  solară  este  maximă.

4. ReînfiinÅ£area  postului  hidrometric  avertizor  în  localitatea  Pădureni, comuna CoÅŸula.

5. Supravegherea zonelor vulnerabile la formarea de zăpoare din comunele Todireni, Răuseni, Mitoc, Pomârla, PăltiniÅŸ, după cum urmează:
•CerneÅŸti, com. Todireni pe pârâul Cozancea;
•Răuseni si Todireni pe râul Jijia;
•HorodiÅŸtea pe râul Prut (există pericol să fie afectată lucrarea de apărare- digul);
•Mitoc, pe râul Prut;
•Pomârla, pe Pârâul lui Martin (există proiect pentru reabilitare pod).

6. Transmiterea cu maximă promptitudine către CLSU/primării către instituÅ£iile/operatorii economici/persoanele fizice din zonele de risc a datelor ÅŸi informaÅ£iilor primite de la InstituÅ£ia Prefectului – JudeÅ£ul BotoÅŸani, Inspectoratul pentru SituaÅ£ii de Urgenţă "Nicolae Iorga" al JudeÅ£ului BotoÅŸani ÅŸi Sistemul de Gospodărire a Apelor BotoÅŸani.

7. Dotarea corespunzătoare a stocurilor de apărare în conformitate cu Ordinul nr. 638/420/2005 M.A.I./M.M.G.A. cu unelte specifice sezonului.

8. Îndepărtarea vegetaÅ£iei forestiere de pe pârâul MolniÅ£a în zona comunelor Mihăileni ÅŸi CândeÅŸti.

9. Asigurarea scurgerii apei provenite din topirea zăpezilor prin ÅŸanÅ£uri ÅŸi rigole în localităţi, înlăturarea gheÅ£ii ÅŸi a zăpezii din secÅ£iunea acestora precum ÅŸi a altor blocaje existente, deÅŸeuri vegetale (lemnoase).

10. Curăţarea secÅ£iunilor podurilor ÅŸi podeÅ£elor, în vederea asigurării scurgerii apei, supravegherea permanentă a acestora, pentru evitarea blocajelor de gheÅ£uri sau a blocării secÅ£iunii cu deÅŸeuri sau material lemnos.

11. Îndepărtarea materialului lemnos din zona formaÅ£iunilor torenÅ£iale ÅŸi de pe malurile cursurilor de apă pentru a se evita antrenarea acestora de către apele mari ÅŸi crearea de blocaje.

12. Supravegherea permanentă a cursurilor de apă pentru evitarea blocajelor de gheţuri.

13. Pregătirea de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Nicolae Iorga al Judeţului Botoşani a materialului exploziv necesar dislocării unor eventuale zăpoare.

14. Pregătirea personalului care asigură permanenÅ£a la primării, în cazul unor avertizări hidro-meteorologice precum ÅŸi a personalului care asigură avertizarea populaÅ£iei din satele aparÅ£inătoare comunelor.

15. AfiÅŸarea la toate primăriile a planurilor de situaÅ£ie a localităţilor cu delimitarea zonelor de risc la inundaÅ£ii din revărsările cursurilor de apă sau scurgerilor de pe versanÅ£i aÅŸa cum sunt ele prevăzute în planurile locale de apărare împotriva inundaÅ£iilor ÅŸi a semnificaÅ£iei codurilor de culori pentru fenomenele hidrologice periculoase, precum ÅŸi a măsurilor ce trebuie luate de fiecare cetăţean pentru a-ÅŸi apăra viaÅ£a proprie ÅŸi bunurile din gospodărie.

16. Revederea de către toÅ£i membrii comitetelor locale pentru situaÅ£ii de urgenţă a prevederilor planurilor de apărare împotriva inundaÅ£iilor ÅŸi a prevederilor din Ordinul nr. 1.240 din 5 decembrie 2005 privind aprobarea Manualului prefectului pentru managementul situaÅ£iilor de urgenta în caz de inundaÅ£ii ÅŸi a Manualului primarului pentru managementul situaÅ£iilor de urgenta în caz de inundaÅ£ii.

17. Pregătirea personalului serviciilor voluntare pentru situaÅ£ii de urgenţă în vederea participării la acÅ£iuni operative pentru intervenÅ£ie în caz de inundaÅ£ii.

18. Pregătirea stocurilor de materiale ÅŸi mijloace de intervenÅ£ie operativă pentru ca, în situaÅ£ia prognozării unor eventuale inundaÅ£ii, acestea să fie concentrate în zonele cu un strat semnificativ de zăpadă.

19. Contractele încheiate de către consiliile locale/primării cu operatorii economici, pentru asigurarea materialelor ÅŸi mijloacelor de intervenÅ£ie la nivel local, să fie analizate de către comitetele locale pentru situaÅ£ii de urgenţă.

20. Promovarea lucrărilor de investiÅ£ii pe pârâurile Buhai ÅŸi Miletin.

21. Transmiterea la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Nicolae Iorga al Judeţului Botoşani a planului cu măsurile dispuse la nivelul fiecărei unităţi administrativ teritoriale.


 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Botoșani: Care este starea cățelului salvat din mâinile bătrânei care a vrut să îl omoare! (Foto)

astăzi, 09:00

Cățelul a ajuns pe mâinile medicilor de la TrioVet. Potrivit acestora, alături de acest cățel a mai fost adus încă unul din curtea bătrânei. „Cățelul este la noi &i...

Ce recomandări dă Bulă nutriționistul (Foto, Video)

astăzi, 08:15

Bulă nutriționistul primește trei pensionari: - Ce pensie aveți? - 5.500 lei. - De la masă să nu vă lipsească friptura, sticla cu vin și fructele de sezon. Al doilea pensionar ave...

Calendar ortodox, 15 august: Adormirea Maicii Domnului!

astăzi, 08:00

ÎnÅŸtiinÅ£ându-se Născătoarea de Dumnezeu despre aceasta, s-a bucurat ÅŸi degrabă s-a suit în Muntele Măslinilor ca să se roage. În Sfânta Scriptură nu este menÅ...