Prima reactie dupa scandalul intruziunii Fiscului in viata cetatenilor: ANAF nu va mai cere numarul de card si datele pe care bancile nu le au!

Ministerul Finantelor are prima reactie oficiala dupa ce presa a dezvaluit ca Fiscul promoveaza o modificare legislativa care ar aduce o intruziune majora in viata cetatenilor. Ministerul anunta ca, impreuna cu ANAF, ia in considerare sa renunte la unele dintre cererile care au declansat disputele.

In raspunsul pentru HotNews.ro, Ministerul da ca exemplu de informatie pe care va renunta sa o mai ceara de la magazine numarul cardului bancar al clientului care a platit cu cardul.
De asemenea, Ministerul Finantelor arata ca intentioneaza sa nu mai ceara nici date pe care bancile nu le detin, fara a explica insa la care date se refera, arata Hotnews.

Un proiect de act normativ arata cum Fiscul vrea sa primeasca, fara un mandat judecatoresc, "toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului", ori de cate ori un cetatean faci plati electronice cu cardul bancar prin intermediul POS-urilor. In plus, Fiscul vrea sa primeasca date precum: ID-ul comerciantului, numarul si valoarea bonului fiscal, precum si data, ora si minutul emiterii bonului fiscal. Aceasta prevedere apare intr-una din Anexele unui proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, document pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului de Finante in data de 12 iulie 2016.

Reactia completa a Ministerului de Finante:

"Proiectul aflat in dezbatere publica are in vedere cresterea gradului de conformare a operatorilor economici, reducerea evaziunii fiscale si scoaterea la suprafata a veniturilor ce nu sunt intotdeauna declarate de agentii economici.
Concret, propunerea vizeaza corelarea datelor înregistrate pe bonul fiscal transmis ANAF de catre aparatele de marcat electronice fiscale cu datele comunicate de POS-urile pentru bunurile/serviciile pentru care plata se face prin intermediul cardului.

De asemenea, aceste date sunt utile pentru determinarea corecta a bazei impozabile în cazul în care casele electronice de marcat întrerup transmiterea de informații către ANAF (defecțiune, suspendare servicii internet, pană de curent, rea intenție etc).


In urma consultarilor cu patronatele din domeniul bancar ce au avut loc miercuri, 27 iulie 2016,  Ministerul Finantelor si Anaf au luat deja in considerare modificarea articolului 4, alin 3, din Anexa mentionata in materialele de presa in sensul eliminarii unor date (spre exemplu numarul cardului bancar din motive de securitate) inclusiv netransmiterea unor date pe care institutia emitenta nu le detine.

Subliniem faptul ca trecerea de la casele de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport hartie este motivata si de faptul ca in statele UE se folosesc demult casele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic securizat".

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O nouă căsuță ridicată de o asociație din Botoșani oferă noi speranțe pentru persoanele aflate în dificultate!

astăzi, 17:50

După o săptămână de muncă dedicată amplasării acestei casute, în săptămâna următoare va fi amenajat interiorul, astfel încât să poată fi oferit un cămin pent...

O adolescentă de 15 ani din Botoșani a dispărut noaptea trecută de la domiciliu, sunați la 112 dacă ați văzut-o!

astăzi, 15:45

GURIUC CLAUDIA ELENA are următoarele semnalmente: 1,65 m înălțime, 60 de kg, păr castaniu, tuns la nivelul umerilor, ochi căprui. Vestimentație la momentul plecării: geacă de fâ...

Protestul polițiștilor de la ordine publică a dat rezultat: Zilele de sâmbătă și duminică lucrate vor fi plătite!

astăzi, 15:29

Mobilizarea sindicaliștilor a adus un prim rezultat imediat, Guvernul anunțand că va face o excepție pentru angajații din ordine publică, acceptând să plătească suplimentar pentru munca...