Președintele SIP Botoșani, despre criteriile propuse pentru salarizarea din învățământ: "Cine le-a conceput nu are cunoștință de realitățile din sistem. Sunt hilare!"

Intenția Guvernului de a introduce în legea salarizării unice criterii de performanță în baza cărora să fie stabilite salariile bugetarilor este contestată de sindicatele din educație, o parte dintre criteriile stabilite pentru sistemul de învățământ fiind catalogate drept "hilare"

Potrivit Iulianei Nacu, președintele Sindicatului Învățământului Preuniversitar (SIP) Botoșani, Ministerul Educației a trimis în teritoriu o solicitare, venită de la Ministerul Muncii, de analiză a unor criterii de performanță pentru activitatea din învățământul preuniversitar, criterii care să stea la baza noii legi de salarizare a bugetarilor.

“Materialul s-a primit de la Ministerul Muncii în data de 13 ianuarie și s-au cerut până pe data de 15 ianuarie propuneri și modificări, ceea ce nu este normal, doar 48 de ore, și mai mult decât atât s-a trimis fără textul legii de salarizare să vedem dacă s-a modificat sau nu față de negocierile anterioare. Federația noastră a trimis domnului ministru al educației o adresă prin care cere o reevaluare a situației, prin care stipulează că așa cum sunt făcute acele criterii de performanță se vede că cine le-a conceput nu are cunoștință de realitățile din sistem și nici de prevederile legale în vigoare în totalitate și nici de negocierile avute cu ministerul educației anterior schimbării Guvernului. Personalul didactic are un salariu stabilit în funcție de gradul didactic, de vechime, fără alte criterii, pentru că există o lege de salarizare unică. În plus, acele criterii au niște exprimări care nu pot fi luate în considerare drept criterii de performanță", a precizat Iuliana Nacu.

Liderul SIP Botoșani a oferit și câteva exemple de propuneri de criterii de performanță, concepute de cei care doresc schimbarea legii salarizazării, criterii în baza cărora ar trebui să fie plătit personalul din învățământ.

“Rezultate deosebite în pregătirea preșcolarilor, întrebarea este cum se poate cuantifica un asemenea criteriu de performanță, rezultatele elevilor la testări nu se precizează care, ce fel de rezultate, activități pentru îndepărtarea eșecului  școlar, fiind dat ca exemplu grădinițele de vară care din păcate nu au nicio legătură cu eșecul sau succesul școlar. La fel, la preșcolari, cuantificarea progresului școlar mi se pare cel puțin hilară, condiționarea salarizării de activitatea cadrelor didactice în comisii iar nu este relevantă. La personalul nedidactic criteriile de perfomanță spun: cunoștințe teoretice, capacitate de sinteză, complexitate, inițiativă, creativitate, motivația persoanei promovate, în condițiile în care personalul nedidactic are salariul minim pe economie.  Nu știu cum se poate cuantifica această performanță, eu văd performanță maximă la cel care aduce copilul de la 4 la 5. Nu sunt deloc coerente aceste criterii făcute de Ministerul Muncii, nu se vorbește nimic de un procent din fondul de salarii pentru premiere, nici de cel de-al 13-lea salariu", a mai afirmat președintele SIP Botoșani.

Sindicatele din învățământ au solicitat ministrului educației întrunirea în regim de urgență a unei comisii tehnice și a unei comisii de dialog social cu toate federațiile din educație.

 

Spune-ne opinia ta