Prefectul judeţului atrage atenţia transportatorilor de mare distanţă că un astfel de eveniment nedorit arată eventuale neajunsuri ale modului în care autocarele sunt reparate şi întreţinute.
De aceea, reprezentantul Guvernului în teritoriu solicită managerilor firmelor de transport să facă revizii tehnice mai dese şi să trateze cu mare seriozitate orice defecţiune.
Sunt curse de câte 8.000 de kilometri dus-întors. Autocarele care merg pe asemenea distanţe ar trebui ca, pentru fiecare cursă, să fie verificate de specialişti. Starea drumurilor afectează atovehiculele şi este inevitabil să nu apară defecţiuni, la vedere sau nu. Solicit inspectorilor rutieri să nu piardă din vedere valabilitatea ITP a acestor mijloace de transport, însă atrag atenţia că obligaţia legală a ITP nu este suficientă, a declarat prefectului de Botoşani.
Conform normativelor, microbuzele şi autocarele ce asigură transportul de persoane sunt obligate să facă ITP la fiecare şase luni.
Reprezentanţii Registrului Auto Român arată că 20% dintre aceste autovehicule prezintă defecţiuni şi sunt trimise către service-uri pentru reparaţii.
În Botoşani sunt 12 firme care efectuează curse ocazionale peste graniţă şi alte două ce oferă curse regulate, în special în Italia şi Franţa.