Oameni sufocaţi în laţul creditelor Provident

În spatele unor credite obţinute foarte uşor se află dobânzi uriaşe, apeluri telefonice obsesive, bileţele în uşă şi vizite repetate la domiciliul clientului.

Provident a pătruns masiv pe piaţa românească de credite promiţând două lucruri pe cât de clare, pe atât de atractive: împrumutul îl primeşti în 24 de ore şi banii îţi vin acasă. Două informaţii esenţiale pe care românii le-au reţinut uşor.

Din ce în ce mai mulţi au apelat la Provident fără să ştie prea multe detalii despre dobânzi şi condiţii de restituire. În spatele acestor credite uşor de obţinut se ascund dobânzi uriaşe şi o presiune psihică permanentă a agentului care îţi ciocăneşte la uşă în fiecare săptămână să-ţi ceară banii.

Rate sufocante

La Provident, pentru un credit de 2.500 de lei pe un an, dobânda anuală efectivă (DAE) este de 227%, iar la final, după toate socotelile, împrumutatul ajunge să plătească înapoi, 4.316 lei, aproape 1.816 de lei în plus.

Astfel, dacă la Provident s-ar plăti 332 de lei pe lună, la Bancpost sau BRD, pentru un împrumut asemănător, s-ar plăti 231 de lei pe lună. În ceea ce priveşte calculul DAE pentru Provident, aceasta este calculată pentru întreg anul, chiar dacă ratele sunt săptămânale şi nu se întind decât pe 3-6 luni.

Agentul, om de-al casei

Cei care "calcă strâmb" într-o săptămână şi uită să plătească sunt căutaţi acasă, iar telefoanele de la agenţi nu contenesc. Pentru a obţine un împrumut, primul pas pe care trebuie să-l faci este să dai un telefon, iar accesarea creditului este aproape rezolvată. La telefon, operatorul îţi spune că trebuie să ai domiciliul stabil, eşti întrebat ce salariu ai, cam câţi bani vrei, iar "în maximum 24 de ore", după cum specifică acesta, un agent din zona ta va fi la uşă cu degetul pe sonerie.

Odată ce agentul a intrat în casă, relaţia devine din ce în ce mai strânsă, între împrumutat şi "prietenul lui - Provident". "Am sunat, a venit acasă la mine, i-am dat adeverinţa de salariat, s-a uitat la buletin şi a completat un chestionar", povesteşte despre prima întâlnire Marian, un client Provident.

Din chestionar, se doreşte să se afle cât mai multe informaţii personale, despre alte cheltuieli sau alte credite la bănci. "Sincer să fiu, nu cred că au contat prea mult răspunsurile mele, pentru că eu mai aveam două credite destul de mari la două bănci", mai suţine clientul. Între timp, agentul devine tot mai intim, are ocazia să tragă un ochi în casă şi să-şi facă o părere despre situaţia financiară şi personală a clientului.

După ce se verifică datele la sediul central, vin şi banii. Creditul este adus acasă tot de agent în maximum 24 de ore. Te anunţă prin telefon şi vine din nou la tine acasă. În cel mult o săptămână începe să sune telefonul, agentul vrea banii, prima rată. Vizitele sunt săptămânale, iar telefoanele de la agentul zonal nu contenesc - "trebuie să plăteşti rata".
Articol complet in Evenimentul Zilei

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Grădina de Vară a Teatrului „Mihai Eminescu”, tot mai aproape de a intra în șantier! (Foto)

astăzi, 15:43

La licitația lansată pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru proiectul de reabilitare și modernizare a ansamblului au fost înregistrate 2 oferte care se află, ...

Sărbătoare într-o parohie din Botoșani de Sfântul Andrei!

astăzi, 15:15

Biserica „Sfântul Apostol Andrei şi Sfântul Ierarh Nectarie”, din curtea Spitalului de Copii din Botoşani, îşi serbează sâmbătă, 30 noiembrie 2024, hramul pri...

BOR reamintește preoților că își pot exprima opiniile politice doar prin vot. Propaganda electorală "încalcă legământul depus la hirotonie"!

astăzi, 14:55

Biserica Ortodoxă Română (BOR) a transmis miercuri, 27 noiembrie, un mesaj prin care reamintește preoților că legământul depus la hirotonie interzice „susținerea vreunui parti...