O banca i-a scris ministrului Ioan Rus despre cat de rai sunt clientii politisti!

Banca cu cele mai multe procese cu clientii din Romania a decis sa duca conflictul la un alt nivel. Conducerea Volksbank a adresat o scrisoare ministrului de interne Ioan Rus prin care il informeaza ca mai multi angajati ai MAI au o atitudine potrivnica bancii, tendentioasa, impotriva deontologiei specifice profesiei politistilor, si cere interventia ministrului in acest conflict, informeaza economica.net.

Conflictul Volksbank cu clientii se muta la alt nivel. Banca a decis sa trimita o scrisoare ministrului Administratiei si Internelor, Ioan Rus, in care se plange de atitudinea mai multor clienti, angajati ai MAI, pe care ii acuza ca au "o atitudine potrivnica Bancii, ce vine in contradictie cu principiile deontologice specifice acestei profesii, concretizata in formularea de reclamatii cu recurenta tendentioasa, de plangeri penale la adresa bancii in legatura cu activitatea de creditare, avand din perspectiva bancii natura unor denunturi calomnioase, si de actiuni inregistrate concomitent (grupati sau individual) pe rolul instantelor de judecata". In fapt, politistii reclamati au credite la Volksbank si au decis sa mearga in instanta impotriva bancii pentru a semnala mai multe clauze abuzive.

Potrivit plangerii, Volksbank spune ca a oferit "conditii foarte favorabile" de acordare a creditelor angajatilor MAI si ca acestia "se bucura de cel mai avantajos cost al produsului de creditare de pe piata financiara".

Volksbank mai spune ca a arata deplina disponibilitate fata de negocierile bilaterale cu clientii din MAI si cere ministrului sprijin pentru restabilirea unei "situatii de normalitate" a angajatior MAI fata de banca si fata de angajatii sai, a caror drepturi si interese au fost serios afectate.

Scrisoarea este semnata de Lucian Cojocaru, vicepresedintele bancii.

Conflictul dintre Volksbank si o parte dintre clientii sai a explodat dupa aparitia Ordonantei de Urgenta a Guvernului 50/2010, cand a fost intarita protectia consumatorilor in domeniul creditarii. Desi aceasta lege a fost, in cele din urma, modificata de Parlament, conflictul clientilor cu banca nu a contenit si, folosindu-se de legi mai vechi, acestia au castigat pe banda rulanta procesele, fie ca vorbim de cele in grup, fie ca vorbim de cele individuale. Practic, dupa ce procesele impotriva Volksbank au devenit un fenomen, numarul de procese castigate de banca a devenit infim. De la comisionul de risc si pana la dobanda fixa devenita variabila (variabila in sensul ca doar creste), clauzele din contractele Volksbank au fost desfiintare in instanta. economica.net a scris pe larg despre acest subiect, precum si despre procesele impotriva bancilor in general.

Banca pare a nu fi invatat dintr-o decizie anterioara a Tribunalului Bucuresti, care a condamnat, definitiv si irevocabil, actiunea Volksbank de a trimite adrese catre angajatori.

"Instanta considera ca fapta ilicita a paratei a constat in trimiterea de adrese la locul de munca al reclamantilor, si anume Tribunalul Bucuresti (filele nr. 17 – 18) si Directia de Investigare a Infractiunilor de Crima Organizata si Terorism (fila nr. 27) prin care a informat aceste institutii despre restantele pe care acestia le inregistrau la plata creditului. Astfel, prin adresa expediata la DIICOT sub numarul 1873/04.02.2009, institutia a fost instiintata ca reclamantul [...] are o restanta de 69,59 euro, iar in adresa trimisa la Tribunalul Bucuresti sub numarul 23764/29.09.2009 s-a mentionat ca d-na [...] , in calitate de garant al imprumutului, inregistreaza o restanta de 382,76 euro.

In opinia instantei acest demers al creditorului nu era necesar si nici justificat, deoarece angajatorul reclamantilor nu era parte in contractul de credit mentionat, si inca nu avea calitatea unui tert poprit care, in cadrul unei executari silite, sa fie instiintat de vreo masura luata impotriva debitorilor bancii".

Volksbank a pierdut defintiv procesul si a fost nevoita sa plateasca daune morale de 5.000 de euro pentru fiecare reclamant pentru ca a afectat prestigiul si demnitatea acestora.

Contactati de catre economica.net, reprezentantii bancii au refuzat sa comenteze in privinta reclamatiei la MAI.

Insa, potrivit unor surse din cadrul Volksbank, banca a luat decizia de a scrie ministrului de interne dupa ce doi angajati ai bancii au fost ridicati de la munca de politie, ca urmare a unei plangeri penale depuse de unul dintre clienti. Potrivit surselor citate, actiunea a avut loc in urma cu 3-4 saptamani, cand doua echipaje de politie i-au ridicat cei doi angajati ai bancii de la o sucursala si i-au dus la sectie pentru audieri.

Sursele citate spun ca mai multi clienti, angajati ai MAI, au depus plangeri penale pentru furt, inselaciune si abuz in serviciu impotriva bancii sau ca au facut plati anticipate zilnice ale creditului de cate 50 de bani si au avut, in general, o atitudine potrivnica bancii. Unii dintre acesti clienti au dat banca in judecata in mai multe dosare cu aceeasi speta, si asta genereaza costuri suplimentare pentru banca cu onorariile avocatilor, potrivit economica.net.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

România după primul tur de alegeri, PNL a câștigat într-un singur județ!

astăzi, 08:08

România este împărțită, ca număr de județe câștigate, între independentul Călin Georgescu și social-democratul Marcel Ciolacu, în timp ce UDMR a câștigat 6...

Ciobotariu, dezamăgit după remiza cu Poli Iași: „Trebuia să închidem meciul. Nu ne ajută rezultatu!”

astăzi, 07:38

Tehnicianul de la Botoșani a fost deranjat de faptul că echipa lui nu a reușit să marcheze golul al doilea, după ce Chică-Roșă a deschis scorul. „Am fost destul de greoi. Nu ne ajută...

Dar tu cine esti? (Foto, Video)

astăzi, 07:15

Sună soneria. Un bărbat deschide ușa și vede un schelet cu o agendă în mână, care-l întreabă: – Popescu Costel? – Da…. Dar tu cine esti? – Moartea....