NU MAI POŢI FI ANONIM: Magazinele se transformă în mici agenţi secreţi

Un nou software de recunoaştere facială începe să fie implementat în magazinele retailerilor pentru ca angajaţii să recunoască celebrităţile care le trec pragul.  

Compania britanică de soluţii informatice NEC furnizează deja asemenea programe pentru firme de securitate, care le folosesc pentru a identificarea teroriştilor şi criminalilor. Tehnologia funcţionează prin analizarea unor imagini filmate din care sunt selectate doar feţele oamenilor. Programul face nişte măsurători pentru a crea un cod numeric, cunoscut sub numele de "şablon facial", şi verifica acest cod într-o bază de date.   

În cazul retailerilor, baza de date cuprinde feţele celebrităţilor sau ale clienţilor valoroşi, potrivit Sunday Times. Dacă o faţă este găsită în baza de date, programul trimite un mesaj de alertă angajaţilor magazinului prin computer, iPad sau smartphone, furnizându-le detalii precum mărimea hainelor, cumpărăturile favorite sau istoricul achiziţiilor clientului.   

Programul funcţionează chiar dacă clienţii poartă ochelari de soare, pălării sau eşarfe. Teste recente au arătat că părul facial, îmbătrânirea sau schimbările de greutate sau de culoare a părului nu afectează acurateţea sistemului de identificare.   

Deocamdată, noua tehnologie este testată în 12 magazine şi hoteluri, a căror nume şi locaţie sunt ţinute secret, din America, Marea Britanie şi Orientul Îndepărtat.   

Manolo Almagro, vicepreşedintele pe probleme digitale al agenţiei de retail TPN Inc., spune că tehnologia nu este nouă, ci doar o versiune mai sofisticată a Google Images, care permite utilizatorilor să găsească fotografii similare cu alte imagini. Dar, spune acesta, recunoaşterea facială calcă pe un teritoriu periculos – Google a fost nevoit să renunţe la programul de recunoaştere facială din Google Glass din cauza îngrijorărilor legate de violarea intimităţii.   

Când retailerul de îmbrăcăminte Nordstrom a dezvăluit că urmăreşte clienţii prin intermediul semnalului Wi-Fi al telefoanelor, lanţul de magazine a fost pus cu spatele la zid şi a trebuit să oprească această practică. Retailerii jonglează între preocupările privind violarea intimităţii clienţilor şi dorinţa de a-şi creşte veniturile prin marketing analitic.   

Chris de Silva, vicepreşedintele pe soluţii IT al NEC, spune că s-a confruntat cu îngrijorări privitoare la violarea intimităţii, dar a constatat că majoritatea clienţilor importanţi sunt "chiar bucuroşi să îşi pună la dispoziţie informaţiile, deoarece vor servicii mai rapide şi personalizate".   

SURSA: NPR

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cum funcționau fabricile de identități false în Suceava și Botoșani!

astăzi, 12:11

O anchetă de amploare scoate la iveală una dintre cele mai mari rețele de emitere ilegală de acte românești pentru cetățeni străini. Peste 18.700 de ruși, moldoveni și ucraineni ar ...

Cosmin a dispărut misterios, polițiștii botoșăneni îl caută: Sunați la 112 dacă îl vedeți sau dețineți informații!

astăzi, 11:40

Niculescu Cosmin locuia și lucra la numitul Ciubotariu Aurel din localitatea Vârfu Câmpului, județul Botoşani. La data de 26.11.2025 a plecat din locuință și nu a mai revenit pâ...

APIA Botoșani – Plățile în avans pentru Campania 2025!

astăzi, 11:21

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) – Centrul Județean Botoșani a autorizat la plată, în perioada 16 octombrie – 27 noiembrie 2025, în cadrul Cam...