Milioane de lei vor fi îngropate în drumurile comunale şi judeţene. Cui vor folosi?

Milioane de lei vor fi îngropate în drumurile comunale şi judeţene. Cui vor folosi?
Într-un judeţ în care aproape două treimi din drumurile comunale sunt jalnice, mai bine de opt milioane de lei sunt împărţite primăriilor din judeţ pentru reparaţiile căilor de acces.

De ce sunt atât de importante drumurile comunale? Pentru că o reţea măcar acceptabilă din punctul de vedere al circulaţiei ar putea prelua întreg traficul de atelaje hipo, limitând posibilitatea apariţiei accidentelor rutiere în care sunt implicate căruţe.

La aproape două luni de la rectificarea bugetară, care a trimis în judeţ alte 8,23 de milioane tot pentru drumurile comunale, consilierii judeţeni aprobă joi dimineaţă împărţirea noilor sume, pentru care există o derogare de a fi cheltuite şi după 31 decembrie.

Banii sunt cu atât mai necesari cu cât din cei aproape 1450 de kilometri de drumuri comunale, 720 sunt pietruiţi, 410 kilometri sunt drumuri de pământ şi doar 319 kilometri sunt drumuri asfaltate. Cel puţin aşa arată o statistică centralizată de Consiliul Judeţean în septembrie, pe baza informaţiilor transmise de primării.

Mai mult, sunt "unităţi administrativ- teritoriale", după cum sunt pompos numite, care nu au un metru de asfalt pe drumurile comunale, acestea fiind Băluşeni, Bândeşti, Bucecea, Corlăteni, Coşula, Cristeşti, Darabani, Dimăcheni, Flămânzi, Frumuşica, Havârna, Hlipiceni, Lunca, Mihăileni, Mitoc, Nicşeni, Răuseni, Româneşti, Săveni, Ştefăneşti, Ştiubieni, Todireni, Truşeşti, Tudora şi Viişoara.




Asta în condiţiile în care, în principiu, fiecare primărie ar trebui să fie inclusă măcar într-un Grup de Acţiune Locală, prin intermediul căruia să obţină bani europeni, în baza unor proiecte. Dar nu s-a întâmplat aşa, unii primari preferând să dea vina pe faptul că ori sunt din opoziţie, ori că nu au "trecere" la puterea politică.

Astfel că anul 2015 (!!!) i-a găsit pe locuitorii acestor comune şi oraşe luptându-se cu glodul din drumurile de pământ sau cu lipsa pietrişului de pe drumurile aparent pietruite.

Pe lângă cele 8 milioane de lei ce vor fi împărţite din rectificarea bugetară, alte aproape 87 de milioane de lei vin în judeţ pe Programul Naţional de Dezvoltare Locală, mai bine de jumătate din sumă urmând să fie împărţită pentru reabilitări de drumuri de interes local (vezi foto).

Ceea ce reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale nu au reuşit încă să explice este prezenţa Consiliului Judeţean Botoşani în lista PNDL cu două proiecte, în condiţiile în care ambele au şi fost deja recepţionate. Deşi reporterii Ştiri.Botoşani.Ro au solicitat Biroului de Presă al MDRAP lămuriri vizând cele două finanţări aferente anului 2015, răspunsul oficialilor nu a ajuns încă.

Consiliul Judeţean a alocat bani şi Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri, fiind vorba de 5,2 milioane de lei, dar şi municipiilor Botoşani şi Dorohoi, respectiv oraşelor Bucecea şi Flămânzi, pentru reparaţiile drumurilor judeţene aflate în intravilan, suma alocată fiind de 500.000 de lei.





 

 

Spune-ne opinia ta