De ce sunt atât de importante drumurile comunale? Pentru că o reÅ£ea măcar acceptabilă din punctul de vedere al circulaÅ£iei ar putea prelua întreg traficul de atelaje hipo, limitând posibilitatea apariÅ£iei accidentelor rutiere în care sunt implicate căruÅ£e.
La aproape două luni de la rectificarea bugetară, care a trimis în judeÅ£ alte 8,23 de milioane tot pentru drumurile comunale, consilierii judeÅ£eni aprobă joi dimineaţă împărÅ£irea noilor sume, pentru care există o derogare de a fi cheltuite ÅŸi după 31 decembrie.
Banii sunt cu atât mai necesari cu cât din cei aproape 1450 de kilometri de drumuri comunale, 720 sunt pietruiÅ£i, 410 kilometri sunt drumuri de pământ ÅŸi doar 319 kilometri sunt drumuri asfaltate. Cel puÅ£in aÅŸa arată o statistică centralizată de Consiliul JudeÅ£ean în septembrie, pe baza informaÅ£iilor transmise de primării.
Mai mult, sunt "unităţi administrativ- teritoriale", după cum sunt pompos numite, care nu au un metru de asfalt pe drumurile comunale, acestea fiind BăluÅŸeni, BândeÅŸti, Bucecea, Corlăteni, CoÅŸula, CristeÅŸti, Darabani, Dimăcheni, Flămânzi, FrumuÅŸica, Havârna, Hlipiceni, Lunca, Mihăileni, Mitoc, NicÅŸeni, Răuseni, RomâneÅŸti, Săveni, ÅžtefăneÅŸti, Åžtiubieni, Todireni, TruÅŸeÅŸti, Tudora ÅŸi ViiÅŸoara.
Asta în condiÅ£iile în care, în principiu, fiecare primărie ar trebui să fie inclusă măcar într-un Grup de AcÅ£iune Locală, prin intermediul căruia să obÅ£ină bani europeni, în baza unor proiecte. Dar nu s-a întâmplat aÅŸa, unii primari preferând să dea vina pe faptul că ori sunt din opoziÅ£ie, ori că nu au "trecere" la puterea politică.
Astfel că anul 2015 (!!!) i-a găsit pe locuitorii acestor comune ÅŸi oraÅŸe luptându-se cu glodul din drumurile de pământ sau cu lipsa pietriÅŸului de pe drumurile aparent pietruite.
Pe lângă cele 8 milioane de lei ce vor fi împărÅ£ite din rectificarea bugetară, alte aproape 87 de milioane de lei vin în judeÅ£ pe Programul NaÅ£ional de Dezvoltare Locală, mai bine de jumătate din sumă urmând să fie împărÅ£ită pentru reabilitări de drumuri de interes local (vezi foto).
Ceea ce reprezentanÅ£ii Ministerului Dezvoltării Regionale nu au reuÅŸit încă să explice este prezenÅ£a Consiliului JudeÅ£ean BotoÅŸani în lista PNDL cu două proiecte, în condiÅ£iile în care ambele au ÅŸi fost deja recepÅ£ionate. DeÅŸi reporterii Åžtiri.BotoÅŸani.Ro au solicitat Biroului de Presă al MDRAP lămuriri vizând cele două finanţări aferente anului 2015, răspunsul oficialilor nu a ajuns încă.
Consiliul JudeÅ£ean a alocat bani ÅŸi DirecÅ£iei JudeÅ£ene de Drumuri ÅŸi Poduri, fiind vorba de 5,2 milioane de lei, dar ÅŸi municipiilor BotoÅŸani ÅŸi Dorohoi, respectiv oraÅŸelor Bucecea ÅŸi Flămânzi, pentru reparaÅ£iile drumurilor judeÅ£ene aflate în intravilan, suma alocată fiind de 500.000 de lei.



