Comitetul de inițiativă cetăţenească pentru revizuirea art. 48 alin. 1 din Constituţia României în sensul definirii căsătoriei ca fiind uniunea liber consimţită între un bărbat și o femeie a demarat în luna noiembrie 2015 iniţiativa cetăţenească având acest obiect.
De atunci și până în prezent, iniţiativa a cunoscut următoarele etape: a fost însușită prin semnătură de către aproape 3.000.000 de cetăţeni români (în primele 6 luni de la demararea ei), a fost avizată de către Curtea Constituţională, în data de 21.07.2016, îndeplinind toate condiţiile prevăzute de legea specială și de Constituţie, nefiind împotriva drepturilor niciunei alte persoane, a fost adoptată cu o majoritate copleșitoare în Camera Deputaţilor în data de 09.05.2017, a fost susţinută public de un număr de 13 congresmeni americani și de un număr de 40 de europarlamentari.
După aproape trei ani în care milioane de români au așteptat minima dovadă că în România funcţionează un stat de drept condus dupăprincipii democratice, iniţiativa nu a ajuns să fie concretizată într-un referendum, cu motivarea că legea-cadru de organizare a acestuia trebuie ea însăși modificată. Procedura de modificare a legii-cadru s-a derulat cu amânări succesive, în ultimele 8 luni, din cauza a două sesizări formulate de către același partid politic, cea de a doua sesizare fiind complet respinsă de Curtea Constituţională, precum și din cauza respingerii la promulgare a Legii de organizare a referendumului de către Președintele ţării.
Trebuie să menționăm aici că Președintele României s-a exprimat și se exprimă împotriva revizuirii constituționale și împotriva organizării referendumului. Dacă amânările Parlamentului au fost resimțite în societatea civilă din România ca fiind urmarea enormei presiuni externeexercitate prin toate canalele, acum,în schimb, Președintele României este hotărât să blocheze organizarea referendumului prin orice mijloace.
Ne exprimăm astfel preocuparea și îngrijorarea pentru poziția Președintelui, considerăm că împărtășirea de către domnia sa a discursului cinic și disprețuitor al activiștilor anticreștini și antidemocratici ai ideologiei de gen este inacceptabilă, profund antidemocratică și părtinitoare. 3 000 000 de cetățeni români nu sunt o masă de manevră, nu sunt o masă de iobagi pe care să-i dai afară din cetate la venirea serii sau la venirea comisarilor. Sunt milioane de suflete și de conștiințe care trebuie respectate.
Comitetul de iniţiativă cetăţenească și susţinătorii acesteia, respectiv Coaliţia pentru Familie, compusă din 37 ONG-uri și Platforma civică ÎMPREUNĂ, compusă din peste 1000 ONG-uri și intelectuali de pe cuprinsul întregii Românii, precum și cei 3.000.000 de români semnatari ai iniţiativei, iau act că tergiversarea organizării referendumului culminează cu acţiunea de confiscare a celei mai mari iniţiative cetăţeneşti exprimată public, juridic și democratic de milioane de români, pentru a servi realizării interesului altor grupuri de persoane și creării de noi instituţii juridice, fără nicio dezbatere publică raţională și fundamentată pe adevăr.
Afirmăm că iniţiativa civică a milioane de români nu poate fi deturnată și confiscată în scopul realizării unor deziderate dictate de grupuri de interese străine de iniţiativa cetăţenească menţionată. Cererea celor 3 milioane de români este definirea constituţională a căsătoriei, iar pentru această definiţie constituţională a căsătoriei - nerealizată nici după trei ani de la momentul demarării iniţiativei – s-au parcurs toate etapele menţionate mai sus și s-a așteptat cu răbdare și cu suportarea unei îndelungi umilinţe de către un popor întreg, respectarea legii și de către autorităţile publice, nu doar de către autorii și susţinătorii iniţiativei, respectare care nu presupunea nimic altceva decât organizarea referendumului.
În schimb, după aproape 3 ani de tergiversări, declaraţia autorităţilor din România este că se va organiza referendumul doar pentru și numai cu condiţia absolută a votării unei alte legi. Cu alte cuvinte, 6 000 000 de români pot să voteze la referendum pentru revizuirea Constituţiei, doar dacă dictatul voinţei corectitudinii politice este realizat printr-o lege pe care, însușii legiuitorul care amână referendumul, o promovează bucuros în procedură de urgenţă. Astfel, la finalul votului vom avea cu certitudine o instituţie în prezent respinsă de codul nostru civil și o realitate socială nouă, care va conduce la adopția copiilor de către cupluri cu o anumită orientare.
Asistăm, așadar, la o intenţie de deturnare și confiscare a iniţiativei civice a milioane de români, inițiativă care devine astfel pârghia politică prin care interesele unei ideologii radicale sunt susţinute și promovate.
Situaţie paradoxală și de neacceptat, pe care o respingem şi de care ne delimităm, pentru a nu încălca în niciun fel mandatul primit de la cetăţenii români semnatari ai iniţiativei cetăţeneşti.
Mihai Gheorghiu,
Preşedintele Comitetului naţional de coordonare a iniţiativei cetăţeneşti