Am luat aceasta atitudine pentru ca avem informatii ca sunt in jur de 35.000 masini care asteapta inmatricularea. Sunt foarte multi cetateni care solicita rambursarea taxei de poluare in contextul legislativ nou si exista modul de organizare a RAR care permite derularea unui anumit flux pentru verificarile masinilor. M-am implicat in aceasta problema pentru ca imi doresc ca cetatenii platitori de taxe si impozite sa fie cat mai bine serviti. Suntem convinsi ca nu putem multumi pe toata lumea, dar daca majoritatea nu vor pierde timpul la ghiseele la care lucreaza oameni platiti din bani publici, consideram ca ne-am facut treaba, a declarat Cristian Roman.
Dumitru Monacu, directorul Registrului Auto Roman (RAR), a subliniat ca pentru a descongestiona activitatea a luat decizia ca de luni sa se lucreze in doua schimburi. Programul va fi de la 7.00 la 21.00, iar vineri mai scurt. In aceasta perioada se va dubla numarul de operatiuni, deci volumul va suferi o dublare pentru ca actiunile se intrepatrund.
Estimam o crestere de 20,25% a volumului activitatii si credem ca intr-un interval de cateva luni sa ajungem sa fim la o situatie mai normala. La ora actuala, conditiile tehnice, respectiv o singura linie de verificare, nu permite realizari spectaculoase. Problema cea mai acuta este la omologari, la ora actuala mergem cu 30 de masini pe zi, speram sa ajungem macar la 40 masini zilnice, facand o socoteala ajungem la peste 800 masini lunar, deci in vreo patru cinci luni. E vorba de masinile aduse de afara la omologari, unde dureaza mai mult si aici suntem in urma cu cel putin 30 de zile, a declarat Monacu.
Seful Serviciului de Inmatriculari, Danut Ciubotaru, este de parere ca socul aglomeratiei il resimt angajatii institutiei care preiau tot ce face RAR si Finantele.
Inmatricularea este o operatiune stufoasa, noi pe termen scurt am facut un plan de masuri: s-au oprit toate concediile de odihna, cei care erau in concediu i-am chemat inapoi la serviciu, am infiintat un ghiseu numai pentru eliberarea certificatelor de inmatriculare, plus infiintarea celei de-a treia statii, lucram la trei puncte, eliberam bonuri de ordine, pentru ca dimineata sunt 200-300 de oameni. Domnul prefect ne-a promis ca ne pune un bancomat pentru bonuri de ordine, a spus Danut Ciubotaru. Acesta se asteapta ca greul sa inceapa de saptamana viitoare.
Ieri, de exemplu, am avut cele mai multe masini, 250 vehicule, in conditiile in care media de anul trecut era de 30 autovehicule. Noi suntem 14 oameni in cadrul Serviciului, a incheiat Ciubotaru.
La randul sau, seful Directiei Generale a Finantelor Publice Botosani, Doru Alupoaie, a specificat ca a luat masuri cu privire la primirea cererilor si calcularea taxei de poluare. Primul lucru pe care l-a facut, avand in vedere numarul mare de cereri, a fost suplimentarea ghiseelor, de la 3 la 7, prelungirea programului de lucru vineri, sambata si duminica.
Ca efect, dintr-un numar de 521 cereri primite, au fost emise 405 cereri de calcule taxei de poluare. Totodata, afisarea la ghisee a informatiilor cu privire la documentatiile necesare. Am luat personal din alte structuri pentru a emite decizii, a declarat Alupoaie.