Gazeta Românească a stat de vorbă cu un șofer român care a pățit-o din prima zi de aplicare a legii, 4 decembrie. Iată mărturia românului, care nu a dorit să își facă public numele:
"Legea a intrat în vigoare de marți, de pe 4 decembrie. Chiar din prima zi m-au luat. Conduc un furgon Mercedes, înmatriculat în România, am toate actele, este inregistrat pe numele mamei, cu procură, totul tradus, legalizat…Nu a contat nimic.
Am fost oprit de un filtru al Poliției Municipale, la Porta Maggiore. Mi-au spus că nu mai am voie, ca rezident, să conduc mașini cu numere străine. Eu ca persoană pot conduce în Italia doar mașini cu numere italiene. Am întrebat de ce, chiar nu știam. Mi-au explicat legea și au verificat toate actele mașinii. Aveam revizia expirată de vreo lună, au verificat pe loc, au acces la baza de date RAR din România, în fața mea a controlat agentul pe telefon datele de la RAR. Apoi au trimis talonul pe Whatsapp și au cerut date de la polițiștii români detașați în Italia. Mașina era în regulă, dar ca idee, acum au acces la toate informațiile și bazele de date în timp real.
Am încercat să discut cu ei, nu am putut să o scot la capăt. Mi-au întocmit proces verbal, amendă 498 de euro pentru circulația cu număr străin, plus amenda pentru revizie, în total circa 600 de euro.
Am plătit pe loc, mi-au reținut talonul, mașina are sechestru administrativ și interdicție de circulație, și mi-au dat 6 luni (180 de zile) să o pun în regulă. Am avut voie să circul doar până la locul de parcare.
Noroc că eram la Roma, aproape de casă, și nu undeva pe la Milano, și că aveam bani la mine. Dacă nu plăteam pe loc, îmi duceau mașina la depozitul judiciar, unde plătești și staționarea.
O voi înscrie în Italia, nu am încotro, pentru că am nevoie de mașină la muncă. Este clar că n-o să se mai circule cu mașini cu număr românesc în Italia", a declarat pentru Gazeta Românească protagonistul acestei situații.