În urmă cu trei săptămâni, Marea Britanie a deschis barurile, pub-urile, saloanele de înfrumuseţare şi sălile de sport, după patru luni de lockdown. Cea mai mare dorinţă a britanicilor a fost să bea o bere într-unul dintre faimoasele lor pub-uri, după nici o lună, patronii că se confruntă cu sincope în aprovizionare.
Din 12 aprilie, barurile şi pub-urile din Anglia au voie să-şi servească clienţii pe terase, după luni de zile de „lockdown”. O săptămână mai târziu, a fost rândul Scoţiei şi Ţării Galilor să autorizeze deschiderea teraselor. Numai că după trei săptămâni, cele câteva rezerve de bere care mai existau prin depozite dinainte de lockdown s-au epuizat deja, scrie digi24.ro. Jean-David Thumelaire, directorul de vânzări de la Budweiser Brewing Group UK & Ireland, spune că vânzările au fost de trei ori mai mari decât estimările. „Suntem într-un moment de euforie şi credem că ar putea dura până la ridicarea completă a restricţiilor”, a declarat oficialul. Mai mult de atât, se pare că pub-urile din Marea Britanie au mai mulţi clienţi chiar şi faţă de 2019, înainte de începutul pandemiei. La aceste constatări se adaugă încă una: numai 40 la sută din cele aproximativ 37.500 de pub-uri din Regatul Unit dispun de un spaţiu suficient pentru a-l folosi drept terasă şi pentru a putea astfel să redeschidă. Numeroase baruri au rămas deocamdată închise şi aşa se explică de ce terasele sunt pline ochi, iar patronii îşi văd stocurile epuizate rapid. Prin urmare, firmele din domeniu au fost nevoite să se adapteze rapid. După ce a subestimat cererea, gigantul Heineken a fost nevoit să limiteze livrările mărcilor sale Amstel şi Birra Moretti la numai trei butoaie pentru un pub. „Au fost prinşi cu pantalonii în vine. Au dat-o în bară rău de tot, n-au realizat că va fi o cerere atât de mare”, a comentat proprietarul unui lanţ de pub-uri.