JudeÅ£ul BotoÅŸani figurează în Master Plan cu două obiective, fiind vorba despre cele două drumuri europene care străbat judeÅ£ul, drumul BotoÅŸani-Suceava ÅŸi drumul BotoÅŸani-Tg. Frumos.

Potrivit documentului întocmit de Ministerul Transporturilor, drumul care face legătura cu judeÅ£ul Suceava ar urma să devină drum expres, pe o lungime de 26 de kilometri, valoarea investiÅ£iei ridicându-se la 36,50 milioane de euro. Dar asta nu se va întâmpla prea curând, perioada de realizare a investiÅ£iei, potrivit Master Planului, fiind 2028-2031.
Principala diferenţă între un drum expres cu două benzi pe fiecare sens de mers ÅŸi o autostradă tot cu două benzi pe sens va fi absenÅ£a benzilor de urgenţă. Drumul expres va avea ÅŸi un spaÅ£iu median de separare a sensurilor de circulaÅ£ie. De asemenea, o diferenţă va fi legată de viteza maximă cu care se poate circula: în cazul drumurilor expres, 120 km/h pentru regiunea de ÅŸes, 100 km/h pentru deal, 80 km/h pentru munte, faţă de 130 km/h pe o autostradă.

În ceea ce priveÅŸte drumul BotoÅŸani-Târgu Frumos, pe care până acum s-au făcut doar cârpeli, obiectivul a fost prins în Master Planul General de Transport la categoria drumurilor regio, pentru reabilitare ÅŸi modernizare pe o distanţă de 73 de kilometri. Valoarea investiÅ£iei a fost estimată la 124 de milioane de euro.
Despre drumul expres BotoÅŸani-Suceava, Ovidiu Laicu, directorul DirecÅ£iei Regionale de Drumuri ÅŸi Poduri IaÅŸi, în subordinea căruia se află drumurile naÅ£ionale din BotoÅŸani, nu a putut să ofere prea multe detalii, în schimb susÅ£ine că drumul BotoÅŸani-Târgu Frumos va intra la modernizare în cel mai scurt timp.
"Drumul expres ÅŸi autostrada au alte trasee decât cele de drum naÅ£ional. Asta nu înseamnă că peste un drum naÅ£ional fac drum expres, pentru că tocmai un drum expres are ca principală condiÅ£ie să aibă o viteză constantă. Drumul expres, ca ÅŸi autostrăzile, trece prin afara localităţilor. După părerea mea este alt traseu decât al celui naÅ£ional(...) Drumul BotoÅŸani-Tg. Frumos este prins la modernizare. Îl avem acum la licitaÅ£ie acum, studiul de fezabilitate cu proiectare, revizuirea indicatorilor ÅŸi probabil la anul va fi scos la execuÅ£ie", a precizat Ovidiu Laicu, directorul DRDP.
Socoteala făcută de Guvern pe următorii ani în ceea ce priveÅŸte infrastructra rutieră din România arată bine pe hârtie ÅŸi în hărÅ£i, însă nu există ÅŸi fondurile necesare pentru realizarea tuturor acestor investiÅ£ii.
Pe sectorul rutier, cel mai voluminos dintre domeniile tratate in Master Plan, strategia prevede pana in orizontul 2030 nu mai puţin de 11 autostrăzi şi 19 drumuri expres, la pachet cu alte zeci de modernizari de drumuri actuale şi variante de ocolire.
Statul român dispune doar de o treime din fondurile necesare, însă de aprobarea acestui Master Plan General de Transport depinde atragerea fondurilor europene.
