Inspectorul general al IȘJ, reproș către directorii de școli: "Există în unele unități o neasumare a responsabilității în anumite probleme majore!"

Directorii unităților de învățământ din județul Botoşani au fost convocați, joi, în ședință de lucru de către conducerea Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ), în cadrul ședinței făcându-se un bilanț al activității desfășurate în semestrul I al acestui an școlar.

Unul dintre punctele atinse a fost cel referitor la inspecțiile care au fost făcute de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Botoşani.

Inspectorul general, Mihaela Huncă, a spus că au fost identificate și o serie de deficiențe în ceea ce privește actul managerial, făcând o trecere în revistă a acestora. Totodată, șefa învățămîntului botoșănean a mai spus că la nivelul județului implicarea părinților și a comunității în viața școlii este insuficientă.

“Există în anumite unități de învățământ o neasumare a responsabilității în anumite probleme majore și aici m-aș referi începând de la proiectarea activității manageriale până la implementarea planurilor manageriale (...) Unul dintre obiectivele pe care noi le-am propus la nivelul județului Botoșani este acela de a dezvolta comunicarea cu părinții și reprezentanții comunității. În acest sens IȘJ a beneficiat și de expertiza unui expert din Germania, o să avem de implementat un plan de măsuri tocmai pentru a crește această colaborare cu familia", le-a spus Mihaela Huncă directorilor de școli prezenți la ședință.

Inspectorul general a mai atras atenția și asupra faptului că există cadre didactice care nu valorifică formele de perfecționare sau cunoștințele dobândite la cursurile de formare și perfecționare.

“Atunci când cadrul didactic participă la un anumit curs de formare nu se ia în calcul și nevoia instituțională pe care o are unitatea de învățământ, de aceea ne propunem pe viitor o interconexiune între nevoia personală și nevoia instituțională a unității respective. Orice activitate de dezvoltare a resursei umane trebuie să conducă și la dezvoltarea unității, trbeuie să conducă și la un act de predare mult mai eficient", a precizat Huncă.

O altă deficiență constatată în timpul inspecțiilor a fost cea legată de modul de întocmire a planurilor de management.  

“Uneori au fost găsite planuri manageriale sau rapoarte de activitate și de analiză întocmite formal și foarte schematic, fără termene de realizare, fără responsabilități concrete. Încă mai există directori reticenți față de activitățile de consiliere în domeniul managerial, nu vorbesc numai de cei care au o expertiză foarte bogată, există printre noi și manageri care sunt la început de drum și care ar putea fi consiliați atât la nivelul IȘJ, cât și de colegii care au experiență și care au rezultate foarte bune în domeniul managerial", a conchis șefa IȘJ Botoșani.

 

Spune-ne opinia ta