Reguli noi pentru comercianți începând de astăzi, miercuri, după ce devine obligatoriu să informeze consumatorii cu privire la alergenii prezenți în produsele neambalate.
Începând cu data de 14 iulie 2021, comercianții sunt obligați să-și informeze clienții cu privire la prezenţa unor substanţe sau produse care pot cauza alergii sau intoleranţă. Această prevedere este valabilă fie dacă produsele respective sunt puse la vânzare direct, în magazine sau restaurante, fie pe internet.
Astfel, Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 163/2021 stabilește modul în care se va face transmiterea de informații legate de prezenţa unor substanţe sau produse care pot cauza alergii sau intoleranţă pentru produsele alimentare neambalate.
Ordinul se aplică din 14 iulie 2021, iar informațiile despre substanţele care pot cauza alergii sau intoleranţă trebuie să apară într-un loc vizibil, uşor accesibil, lizibil, de neşters şi nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice.
“Indicarea substanţelor sau a produselor care pot cauza alergii sau intoleranţă (…) se face astfel încât informaţiile să fie disponibile şi accesibile direct la locul de desfacere/ oferire a produselor alimentare nepreambalate sau, în cazul comercializării la distanţă, înaintea achiziţionării produselor alimentare”, se arată în Ordinul ANPC.