Primele două licitaţii au fost sortite eşecului. Declararea ca neeligibile a două dintre ofertele depuse de Elsaco Electronic şi SOIM Italia, prin punctul de lucru SOIM Botoşani, a determinat anularea primei licitaţii, în condiţiile în care, potrivit criteriilor, ar fi fost necesare măcar trei oferte eligibile. Or nu a fost cazul. Celelalte două candidate erau asocierile Urban Serv Botoşani- Soma Bacău şi Rosal Roman- Diasil Suceava.
La cea de-a doua licitaţie, niciuna dintre cele cinci oferte depuse de Urban Serv, Elsaco Electronic, SOIM SRL, Girexim Piteşti şi asocierea Rosal Roman şi Diasil Suceava nu a fost considerată ca fiind conformă, ca atare toate cinci au fost descalificate. În atari condiţii, urmează a treia licitaţie, deşi în urmă cu un an, cel mai pesimist termen înaintat de conducerea Consiliului Judeţean pentru finalizarea procedurilor de licitaţie era luna august 2015.
(Fostul preşedinte al CJ, Mihai Ţâbuleac, la recepţia utilajelor)
Până la finalizarea procedurilor, Consiliul Judeţean şi-a prins în bugetul pe 2016 costurile cu înmatricularea şi verificările celor 18 autogunoiere compactoare, cinci autospeciale transport containere şi două autocamioane pentru deplasarea containerelor în interiorul staţiilor de transfer. Curios este că toate aceste utilaje au fost achiziţionate în perioada 2011- 2012, de către fosta conducere a CJ, imediat după demarararea proiectului "Sistem de management integrat al deşeurilor"(SMID), deşi era previzibil că vor trece ani până când vor fi folosite.
Din 2012 utilajele stau pe cauciucuri (fără îndoială, supuse uzurii), în curţile Nova Apaserv de la Răchiţi şi Ştefăneşti precum şi în curtea depozitului de la Stăuceni. Asta în condiţiile în care valoarea contractului încheiat cu asocierea Eurospeed SRL Şcheia Suceava- Grădinariu Import Export Bucureşti a fost de 12.748.000 de lei fără TVA, bani ce pot fi consideraţi chiar "aruncaţi la gunoi".
"Am prins în buget sume pentru înmatricularea tuturor maşinilor venite pe SMID. Vă dau un exemplu, numai două miliarde şi ceva (200.000 de lei) costă înamtricularea mijloacelor de transport care vor trebui să facă transportul de la staţiile de transfer şi să opereze pe groapă. Când se va face înmatricularea, se va face şi ITP-ul (inspecţia tehnică periodică, n.r.) şi vor fi în perfectă stare de funcţionare. Ele sunt în custodia celui care le-a livrat la cea dată. Nu a fost o abilitate foarte bună că prima componentă a proiectului a fost achiziţia acelor mijloace de trasport, dar aşa s-a întâmplat, le-am preluat, asta a fost", explică Gheorghe Sorescu, şeful Consiliului Judeţean.
Prima celulă a depozitului ecologic de preluare a deşeurilor din localitatea Stăuceni, care ar trebui să preia aproximativ un milion de metri cubi de gunoi, a fost finalizată în octombrie 2013. Cu o suprafaţă de şase hectare, aceasta va asigura depozitarea deşeurilor pe o perioadă de peste 10 ani. Numai că din toamna lui 2013, prima celulă este ţinută sub cheie în timp ce judeţul
gemesub gunoi.
Proiectul SMID are o valoare de peste 143 de milioane de lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă este de peste 129 de milioane de lei. Proiectul presupune depozitul de deşeuri de la Stăuceni, staţiile de transfer de la Săveni, Ştefăneşti, Dorohoi şi Flămânzi şi 1.360 platforme de colectare pentru eurocontainere.