Încă o cheltuială pentru şoferi: Fiecare maşină va trebui să aibă un sistem eCall până în 2015

Încă o cheltuială pentru şoferi: Fiecare maşină va trebui să aibă un sistem eCall până în 2015
Sistemul eCall trebuie să fie instalat şi pe deplin funcţional, până în 2015, în toată Uniunea Europeană, dar şi în Croaţia, Islanda, Norvegia şi Elveţia. Acesta este un dispozitiv de alertare a numărului european de urgenţă 112, amplasat în autovehicul, costând aproximativ o sută de euro.

Comisia Europeană (CE) a adoptat joi prima măsură vizând să garanteze că, până în 2015, automobilul fiecărui cetăţean UE să poată apela serviciile de urgenţă în locul şoferului în cazul în care este victima unui accident grav.

Toate statele membre UE sunt obligate să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall aşa cum tratează şi celelalte apeluri la numărul 112, adică acordându-le prioritate şi netaxându-le, informează Mediafax.

În caz de accident grav, acest sistem formează automat numărul european unic de urgenţă 112 şi comunică serviciilor de urgenţă locul în care se află vehiculul. O recomandare a Comisiei, adoptată la 8 septembrie 2010, solicita statelor membre să se asigure că operatorii reţelelor de telefonie mobilă îşi modernizează infrastructura astfel încât apelurile de tip eCall să fie transmise în mod eficient serviciilor de urgenţă.

Obiectivul Comisiei este ca, până în 2015, serviciul eCall să fie instalat şi pe deplin funcţional în toată Uniunea Europeană, dar şi în Croaţia, Islanda, Norvegia şi Elveţia.

Recomandarea îndeamnă toate statele membre să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall aşa cum tratează şi celelalte apeluri la numărul 112 - adică acordându-le prioritate şi netaxându-le. De asemenea, recomandarea le solicită statelor membre să se asigure că operatorii de telefonie mobilă instituie sisteme de identificare a apelurilor de tip eCall, astfel încât acestea să poată fi direcţionate către un centru de preluare a apelurilor de urgenţă echipat corespunzător.

Recomandarea va fi urmată de adoptarea de către Comisie a specificaţiilor privind modernizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă (în temeiul Directivei 2010/40/CE privind sistemele de transport inteligente) şi a unei propuneri de regulament în care să se stipuleze că, pentru a obţine aprobarea de tip la nivelul UE, toate noile modele de automobile şi de vehicule uşoare trebuie să fie echipate, începând din 2015, cu dispozitive eCall care îndeplinesc specificaţiile tehnice prevăzute.

Cum funcţionează sistemul eCall

Sistemul eCall se declanşează automat după ce senzorii din vehicul detectează un accident grav. Odată declanşat, sistemul eCall formează numărul european de urgenţă 112, stabileşte o legătură telefonică cu centrul corespunzător de preluare a apelurilor de urgenţă şi transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care acesta a avut loc, poziţia exactă a vehiculului accidentat şi direcţia deplasării (informaţie esenţială în cazul în care accidentul s-a produs pe autostradă sau într-un tunel). Un apel de tip eCall poate fi declanşat şi manual, prin simpla apăsare a unui buton din interiorul maşinii, de exemplu de către un martor la un accident grav.

"Se estimează că instalarea sistemului eCall în fiecare automobil nou costă mai puţin de o sută de euro. Pentru a nu suscita preocupări legate de protecţia vieţii private, trebuie menţionat că sistemul eCall nu permite urmărirea vehiculelor, deoarece rămâne inactiv şi nu transmite semnale până în momentul în care este activat de producerea un accident", afirmă CE.

În prezent, dintre toate automobilele din UE, numai 0,7% sunt echipate cu sisteme automate de apel de urgenţă, creşterile înregistrate în număr fiind nesemnificative. Aceste sisteme brevetate nu permit interoperabilitatea sau continuitatea la nivelul întregii UE.

Ce dotări obligatorii are de făcut un şofer în acest moment

Anvelopele de iarnă. Senatul a adoptat, în aprilie, Ordonanţa de Urgenţă prin care se impune obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă în sezonul rece, sub pedeapsa reţinerii talonului auto şi a unei amenzi de până la 4.000 lei. Ordonanţa adoptată de Senat prevede obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, începând cu 1 noiembrie al fiecărui an, până la data de 1 martie.

Capitolul "cheltuielile unui şofer", mai cuprinde şi taxa auto, modificată în acest, cât şi plata rovinietei. Potrivit legii, rovinieta se achită şi pentru drumurile naţionale care trec prin localităţi, cu excepţia municipiilor şi a reşedinţelor de judeţ.

 
Realitatea.net

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Studenți și profesori din România, Republica Moldova și Italia, invitați la Seminarul ”Eminescu” de la Ipotești

astăzi, 11:17
22

La seminar vor participa studenți și profesori de la Universitatea „Al.I. Cuza” din Iași, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „Vasile Alecsandr...

Drama unui polițist din Iași: Zece ore în operație după ce o șoferiță începătoare i-a strivit picioarele!

astăzi, 10:58
245

Bărbatul era pe trotuar când a fost lovit şi apoi prins ca într-o menghină între două maşini.Șoferiţa circula cu viteză în localitatea Belceşti, la 50 de kilometri...

Lucian Trufin, PSD: ”Hubul agroalimentar va aduce produse proaspete, calitative și accesibile pe masa botoșănenilor”

astăzi, 10:45
32

Candidatul PSD pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Botoșani, Lucian Trufin, spune că proiectul său de a realiza un hub alimentar în Botoșani va sprijini producția agroal...