În iunie începe întinerirea personalului ANAF: Se scot la concurs peste 200 de posturi

Luna viitoare urmează să fie scoase la concurs un număr de 260 de posturi din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a anunțat vineri președintele instituției la o conferință de presă. Acesta a subliniat că scopul principal este întinerirea personalului, din moment ce majoritatea angajaților actuali au peste 40 sau 50 de ani.

Am constatat că avem o medie lunară de posturi neocupate cam de 2.500, deci undeva peste 10% din posturile care sunt alocate sunt neocupate. La fel, un lucru care m-a pus pe gânduri... Structura pe vârstă - 40% din angajații ANAF sunt în vârstă de peste 50 de ani (și nu trebuie să uităm că majoritatea celor care lucrează în ANAF sunt femei), 45% sunt cu vârsta între 41 și 50 de ani și doar 15% sunt cu vârsta între 20 și 40 de ani.

De cinci ani nu s-au mai organizat concursuri. În luna iunie vom demara primul concurs, sunt 260 de posturi, pornind de la o realitate - ANAF are o structură de personal îmbătrânită. Eu îmi doresc ca, alături de noi, să vină în perioada următoare tineri (economiști, juriști) care să lucreze și să își facă o carieră în această instituție importantă a statului. Pentru a asigura o recrutare cât mai corectă, pentru a ajunge cei mai buni oameni să lucreze în ANAF, pentru prima dată în istoria ANAF subiectele la care vor trebui să răspundă cei care vor dori să se angajeze la Fisc vor fi extrase de un program informatic înaintea examenului”
, a declarat vineri Lucian Heiuș, noul președinte al ANAF, citat de AvocatNet.ro.

Anunțurile despre concursurile de angajare derulate de ANAF pot fi urmărite în secțiunea specială de pe site-ul instituției, acolo unde deja există două pentru concursuri ce se vor derula în iunie 2022 și care vizează ocuparea a peste 200 de posturi. Unul este pentru ocuparea de funcții publice de execuție la Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București (vezi aici coordonatele și posturile vacante), iar celălalt este pentru ocuparea de funcții publice de execuție în cadrul aparatului central al ANAF (vezi aici coordonatele și posturile vacante).

Șeful ANAF a oferit și câteva informații legate de salarizarea personalului, precizând că inspectorii primesc în prezent salarii nete între 3.600 și 6.200 de lei, care includ atât salariul de bază, cât și eventualele sume suplimentare: „Știți care-i salariul net maxim pe care poate să-l ia în ANAF un inspector astăzi? 6.200 de lei. Atât primesc toți cei care ajung consilier superior la ultima treaptă. Și acești oameni stabilesc decizii de impunere poate de milioane de euro, luptându-se cu avocați foarte bine plătiți. (...) Un asistent are 3.600 de lei net, iar un director ANAF are vreo 9.600 de lei net.”

Tot legat de subiectul salarizării, acesta a spus că se gândește la un sistem care ar putea fi implementat în viitorul apropiat pentru a recompensa suplimentar inspectorii care aduc sume „spectaculoase” la bugetul de stat.

„Da, eu îmi doresc să existe -- și am discutat cu domnul ministru [Adrian Câciu] și cu domnul premier [Nicolae Ciucă] -- un fond de premiere, o posibilitate ca cei care obțin niște rezultate extraordinare, cei care aduc sume spectaculoase să poată fi cumva recompensați suplimentar. Astăzi nu există o formă legală să se întâmple acest lucru. Nu știu dacă va fi mâine, dar într-o anumită perioadă rezonabilă eu cred că se poate ajunge ca salariul unui funcționar să aibă o cotă fixă și o cotă variabilă, în funcție de performanța pe care o are în activitatea desfășurată”, a mai spus Lucian Heiuș.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

ATENȚIE la înșelăciuni! Pățania unui botoșănean după ce a fost înșelat de un ,,reprezentant" al unei bănci!

astăzi, 09:28

Polițiștii din Botoșani atrag atenția asupra creșterii cazurilor de fraude comise în mediul virtual și lansează un apel la vigilență și prevenție. În contextul dezvoltării r...

Spaima care vine dinspre UE! Guvernul României ar putea primi ordin să mărească toate salariile actuale!

astăzi, 09:06

Angajatorii din România trebuie să se alinieze noilor dispoziţii europene, care se referă la salariul minim. Încă din luna februarie, Guvernul a aprobat procedura de aplicare a mecanis...

Comunicat de presă la finalizarea proiectului “ Îmbunătățirea infrastructurii educaționale a unităților de învățământ special și conexe din subordinea Consiliului Județean Botoșani ”

astăzi, 08:21

  Comunicat de presă finalizare proiect - mai 2025 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”   UAT Județul Botoșani - Consiliul Județean, &i...