Astfel, dintre acestea:
-113 petiții au fost redirecționate către alte instituții, întrucât au fost greşit adresate Gărzii Naţionale de Mediu;
- 60 petiții au fost soluționate în termenul legal;
- 4 petiții au fost clasate, întrucât după trimiterea răspunsului s-a primit o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar, cu acelaşi conţinut;
-11 petiții au fost clasate, întrucât nu au fost trecute datele de identificare a petiţionarului;
- 2 petiții sunt în termenul de soluționare.
„Câteva aspecte importante când vreți să adresați o petiție:
- prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice.
- petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează.
- petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul să fie înştiinţat despre aceasta.
- dacă după trimiterea răspunsului se primeşte o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar, cu acelaşi conţinut, aceasta se clasează”, transmit reprezentanții instituției.