În perioada 01.01-31.07.2020 GNM CJ Botoșani a înregistrat un număr de 97 de petiții, dintre care:
- 59 petiții au fost soluționate,
- 25 petiții au fost redirecționate către alte instituții, întrucât au fost greşit adresate Gărzii Naţionale de Mediu,
- 7 pețiții au fost clasate, întrucât nu au fost trecute datele de identificare a petiţionarului și/sau după trimiterea răspunsului s-a primit o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar, cu acelaşi conţinut.
- 6 petiții sunt în termenul de soluționare.
Câteva astecte importante când vreți să adresați o petiție:
- prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice.
- date de identificare ale solicitantului/petiționarului- numele, prenumele, domiciliul/reședința sau, după caz, firma, sediul, precum și adresa la care se solicită comunicarea răspunsului în cazul în care se dorește comunicarea acestuia la altă adresă decât cea de domiciliu/reședință sau, după caz, sediu, adresa de email.
- petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează.
- petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul să fie înştiinţat despre aceasta.
- dacă după trimiterea răspunsului se primeşte o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar, cu acelaşi conţinut, aceasta se clasează.