Iar Botoșaniul nu face excepție, fiind pe ”lista neagră”, cu trenuri propuse spre anulare. Asta în condițiile în care, în ultimele decenii, traficul feroviar din și către Botoșani s-a restrâns în mai multe rânduri.
În ultimele zile din decembrie, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a emis o adresă către toți șefii de regionale prin care cerea limitarea la minimum a numărului de ore suplimentare prestate de angajații societății, ba chiar eliminarea lor, a dezvăluit Club Feroviar la acea vreme.
În urma dispoziției venite de la nivel central, la SRTFC Iași a fost emis un set de propuneri care include trenuri anulate, chiar dacă multe dintre ele au un foarte mare grad de încărcare, agenții de voiaj desființate, limitarea reparațiilor la vagoane doar în timpul săptămânii sau reducerea numărului de casieri în timpul nopții.
Trenuri din Botoșani, la un pas de a fi anulate!
Așa se face că limitarea la minimum a numărului de ore suplimentare prestate de angajații CFR Călători va duce, cel mai probabil, la anularea de trenuri.
Iar motivul este unul singur: compania feroviară nu mai dorește să le plătească mecanicilor de locomotivă ore suplimentare! Asta se traduce simplu: anularea unor trenuri, în cazul în care conducerea centrală a CFR va admite propunerile sucursalei CFR Călători Iași.
Pe ”lista neagră” apar trenuri Regio care circulă din și către Botoșani:
Trenul 5581 (pl. 4.03) / 5566 (pl. 7.11) pe relația Suceava Nord – Botoșani – Suceava Nord – anulat permanent.
De asemenea, trenul 5578 (pl. 18.19), pe relația Suceava Nord Botoșani – Suceava Nord – anulat permanent.
În vizor sunt și alte trenuri cu plecare din stația Botoșani: R 5568 (pl. 9.07), R 5572 (pl. 14.54), R 5576 (pl. 19.13).
Măsura urma să fie pusă în aplicare de la 1 februarie, dar din fericire deocamdată a fost amânată.
Dacă propunerile ar fi puse în aplicare, Gara Botoșani ar deveni aproape pustie, având în vedere numărul mic de trenuri care vin și pleacă în fiecare zi.