De câteva zile la DRDP Iași este panică: mândria Direcției, refacerea drumului Târgu Frumos – Botoșani a plesnit la Copălău. Pe drumul încă în construcție au apărut surpări și fisuri, iar specialiștii spun că executanții nu au respectat tehnologia.
Există încă o dezvăluire: șeful echipei de consultanță din DRDP, de la începutul proiectului din 2021, a fost înlocuit după ce a cerut constructorilor să respecte modul de lucru agreat în proiect, scrie ReporterIS într-un amplu articol.
Constructorii și-au văzut de lucrări ca și cum nu li s-ar fi cerut nimic. Acum vor reface 8 kilometri de drum pe cheltuiala lor. Liderul asociației care a câștigat licitația este fosta Aqua Parc SRL a lui „Ginel” Gheorghe Vlasie, finul baronului PSD de Neamț Ionel Arsene.
Executantul suportă cheltuielile
În ultimele zile, în zona localității Copălău din județul Botoșani, drumul nou s-a fisurat. Urmele vizibile sunt deja de dimensiuni mari, întinse pe aproximativ 8 km, cu fisuri apărute din loc în loc. La Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, care este administratorul drumului, s-a dat alarma, mai ales că drumul nici măcar nu a fost finalizat. Lucrarea ar urma să fie gata la începutul anului viitor.
„Am trimis o echipă care să evalueze situația, să vedem cauzele crăpăturilor. Așteptăm raportul. Bănuim că a fost turnat un strat de mixtură asfaltică AB2 și imediat trebuia turnat un alt strat, dar această operațiune nu a fost făcută în timpul recomandat. Din cauza traficului, au apărut fisuri. Este o situație la fel cu cea de pe centura Iașului, din 2013, când s-a întârziat turnarea unui strat și au apărut fisuri peste tot. Probabil că dacă este fisurat se rezolvă, se trece imediat la stratul de binder. Nu știu ce fisuri sunt, cât de adânci, eu aștept să vină colegii. Intervențiile se fac pe cheltuiala executanților”, a precizat directorul DRDP Ovidiu Laicu.
Surse ale ReporterIS din cadrul instituției implicate în cercetarea cauzelor fisurilor au precizat că informația conform căreia firma nu a respectat procesul tehnologic este corectă.
Luni dimineață, în zona localității Copălău, spre Botoșani, utilajele au început să scoată un strat proaspăt turnat. Martorii au precizat că au apărut fisuri importante în drum, dar și surpări în terasamente.
Mugurel Laicu a schimbat consultantul, care era prea riguros
Drumul dintre Târgu Frumos și Botoșani a fost licitat în 2020, la CNAIR. Câștigătorul licitației în valoare de 267 de milioane de lei pentru 71,5 km de drum cu lățimea de 9 m a fost asocierea Aqua Parc SRL (lider) cu Mavgo Holding SRL, Vahostav SK și Trameco SA.
Conform proiectului, pe lungimea dintre Târgu Frumos și Botoșani erau 8 poduri de reabilitat, un pod nou, 104 podețe (61 noi, 43 reabilitate), 36 de intersecții și un sens giratoriu. În Hârlău a fost necesară și amenajarea trotuarelor.
Șeful echipei de consultanți de la DRDP a fost la început, conform contractului, inginerul Cătălin Iordache. Până acum câteva luni el a luat jumătate din salariu, lunar, pentru consultanță. După revenirea directorului Ovidiu Laicu, în luna mai, Iordache a fost înlocuit din poziția de șef al echipei de consultanță cu inginerul Petru Tudorache, după ce a impus firmelor executante respectarea unor pași impuși de proiect.
Întregul articol poate fi citit pe ReporterIS.