Finanțele propun o nouă modificare la Codul fiscal. Schimbările vizează plata impozitului pentru veniturile obținute din chirii

Codul fiscal ar putea fi modificat, dupa ce un proiect de ordonanta de urgenta a fost lansat marti in dezbatere publica, pe pagina de internet a Ministerului Finantelor. Printre principalele modificari se numara cele referitoare la persoanele care obtin venituri din chirii. Mai exact, pentru contribuabilii care reziliaza contractele de inchiriere in care chiria este exprimata in valuta, Fiscul va recalcula platile anticipate de impozit pe baza unor noi prevederi, informează Avocatnet.ro.

Potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului fiscal, lansat marti in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Finantelor, urmeaza sa fie reglementat modul in care Fiscul va recalcula platile anticipate de impozit pentru veniturile din chirii, atunci cand este reziliat contractul in care chiria este exprimata in valuta.

Astfel, proiectul de act normativ stabileste ca in situatia rezilierii, in cursul anului fiscal, a contractelor incheiate intre parti, pentru care determinarea venitului brut se efectueaza pe baza chiriei din contract, indiferent de momentul incasarii acesteia, si in care chiria reprezinta echivalentul in lei al unei sume in valuta, platile anticipate ar putea fi recalculate de organul fiscal competent la cererea contribuabilului, pe baza de documente justificative.

In plus, la determinarea venitului anual ar putea fi utilizat cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ziua precedenta celei in care se va emite decizia de impunere, impozitul fiind final.

Daca documentul va intra in vigoare, atunci ar urma sa se aplice din 1 iunie.

Propunerile Ministerului Finantelor vin in contextul in care prevederile actuale nu contin reguli privind recalcularea platilor anticipate de impozit pentru veniturile din chirii, in cazul rezilierii contractelor in care chiria reprezinta echivalentul in lei al unei sume in valuta, similare celor aplicabile pentru recalcularea platilor anticipate in situatia rezilierii contractelor in care chiria este in lei.

Conform Codului fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa.

Platile anticipate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda, se stabilesc de organul fiscal astfel:

-pe baza contractului incheiat intre parti; sau
-pe baza veniturilor determinate in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, in conformitate cu prevederile art. 48, potrivit optiunii.

Atentie! Proiectul de ordonanta de urgenta nu se aplica momentan, fiind necesar ca acesta sa fie publicat in Monitorul Oficial pentru a intra in vioare. Puteti consulta documentul pe site-ul MFP.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Bijuterii din argint: testul 30-10-7 înainte de alegere

astăzi, 19:50

O fotografie îți arată designul, însă nu și cum se comportă piesa în rutina ta. Testul 30–10–7 înseamnă 30 de secunde pentru specificații, 10 minute pentru c...

Cu câteva zile înainte de ziua lui: Vlad Pamfil urcă pe podiumul Campionatului Mondial de Karate din India!

astăzi, 19:37

La doar câteva luni de la participarea la Campionatul Mondial de Karate Shito Ryu din Ungaria, unde câștiga titlul de campion mondial cu Medalia de Aur, Vlad Pamfil reușește o nouă per...

Valeriu Iftime a prins curaj după victoria cu UTA: „Nicio echipă nu ne-a făcut pe fotbal”

astăzi, 18:13

Valeriu Iftime, acţionarul celor de la FC Botoşani, s-a declarat încântat de prestaţia echipei sale în victoria cu UTA Arad şi a vorbit cu optimism despre şansele moldovenilor d...