Pensionarii botoșăneni au criticat modul în care se calculează la ora actuală facturile pentru consumurile de apă, făcând referire la faptul că botoșănenii sunt puși să plătească metri cubi în plus de apă, față de cât indică apometrele pe care le au în apartamente.
Cristian Romanovschi, directorul Serviciului Comercial din cadrul Nova Apaserv, a explicat că toate calculele se fac în baza actelor normative și a reglementărilor din domeniu.
"Indiferent de forma de contractare, că acel contract este individual sau colectiv, facturarea se face la nivelul branșamentului, în speță la contorul general din cămin sau subsol. Operatorul are obligația să repartizeze pe fiecare unitate imobiliară consumul de apă înregistrat de contorul montat la branșamentul condomeniului, diferența dintre consumul înregistrat de contorul de branșament și suma consumurilor individuale se repartizează egal pe unitate imobiliară și se facturează individual. Înainte defalcarea se făcea la număr de persoane, după modificarea metodologiei de facturare care a avut loc în luna decembrie 2015 aceste consumuri se împart pe unitate imobiliară. toată lumea participă la acest mod de facturare", a spus Romanovschi.

Unul dintre membrii Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice a spus că nu este un tratament corect aplicat consumatorilor care sunt la zi cu plata facturilor și care comunică corect indexurile.
"Când îl prindeți pe cel care nu a plătit îl dați în judecată și vă recuperați și banii. Dar banii pe care noi i-am plătit nu se mai întorc la noi. Nu e o dublă plată la dvs.?", a spus o pensionară.
Șeful Serviciului Comercial de la operatorul de apă a precizat că sunt și situații în care sunt facturi cu minus în ceea ce privește părțile comune, fiind aproximativ 30% dintre scările de bloc din municipiu unde se întâlnesc astfel de cazuri.
O altă problema ridicată a fost cea referitoare la intervențiile care trebuie făcute la subsolurile blocurilor.
"Unde există probleme pe rețeaua de canalizare publică, în afara blocului, sunt foarte multe intervenții pe care operatorul le face gratuit, dacă există intervenții în proprietatea privată, în subsolul blocului, unde s-au rupt racorduri de canalizare sau au fost făcute modificări de către locatari și au fost distruse putem face pe bază de comandă de la asociația de proprietari, dar nu o putem face decât contracost pentru că așa spune legea, nu putem investi bani în proprietate privată", a spus Cristian Romanovschi.